veroma stockcar spider

hallo,

ik ben nieuw hier en ook compleet nieuw in de hobby(kan helaas geen voorstel topic vinden)
en ik heb sinds kort een oude veroma stockcar spider op de kop weten te tikken. hij is voorzien van een veco 19 motor met een carburateurtje.

het is op dit moment nog de vraag of hij compleet werkend is.
het motortje staat niet vast en bouwt voor zover ik kan voelen compressie op door mijn duim op de kop te zetten. (zit nog geen gloeiplug in)
zitten 2 kristallen bij van 27.195 mhz
2 servo's waar ik alleen niet van weet of ze werken
en een "controller"

zelf wil ik als eerst zorgen dat ik het motortje aan de praat krijg en daarna op m'n gemak de servo's, ontvanger en de rest van het voertuig nalopen

waar kunnen buiten de motor om mankementen in het systeem zitten?
het enige wat mij zo op het oog is opgevallen is dat de robbe economic 27mhz 2 kanaals ontvanger op het aansluitpunt "Ak" slecht lijkt te klemmen (er is 1 van de 3 shuifbekjes in de ontvanger naar binnen gevallen) is dit te repareren/solderen? eventueel zonder de handige schuifverbindingen maar gewoon de naar ik aanneem batterijblok vast te solderen in de ontvanger?

verder is de wagen voorzien van 2 robbe RS10 servo's met beide het bestelnr: 8970

wie o wie kan mij voorzien van informatie van de auto en motor? alles is welkom, van folder tot technisch diepgaand materiaal

foto's ben ik jullie nog verschuldigd.... uploaden op de site lukt me even niet.

hopelijk kan iemand mij van informatie voorzien!!
alvast bedankt!

grtz jens

hierbij de beloofde foto's!!!!

IMG-20120626-00901.jpg

IMG-20120626-00900.jpg

IMG-20120626-00899.jpg

IMG-20120625-00898.jpg

IMG-20120626-00902.jpg

er zit nog wel het 1 en ander aan werk aan, maar dat houd me van de straat..... tot dat hij klaar is :D

Cool,

Vroeger....(lang, lang en heel lang geleden) heb ik dezelfde wagen met dezelfde motor gehad... het is echt een classic.
Op het gemakkie opbouwen, en lekker van genieten als die klaar is ;)

cool! schitterende wagens vond ik het altijd.. simpel en nagenoeg onverwoestbaar!

ik zou als ik jou was gewoon een nieuwe zender/ ontvanger setje scoren.
27Mhz zit heel veel troep op en stoort dus als een malle.
en je wilt niet dat als je klassieker eindelijk weer rijd hij er als een baksteen met raketaandrijving vandoor gaat...(want dat zijn die krengen dan...)

tegenwoordig kosten 40Mhz en 2.4Ghz setjes geen drol als je ze bij Hobby King scoort.
het is die 4 tientjes meer dan waard.

de motor... sjah...
het slimste is om hem even uit elkaar te halen.
de kop eraf, dan de achterkant eraf, zodat je de drijfstang los kunt halen van de kruk as en de zuiger omhoog uit de cilinder kan duwen.
gezien de leeftijd kan ik zo niet zien of het een ABC motortje is. maar als je hem open hebt en kijkt of er een losse cilinderwand in zit weten we het snel genoeg.
controleer de cilinderwand goed op krassen en slijtage sporen, evenals de zuiger.
de meeste motoren in die oude stockcars hebben een heel zwaar leven gehad..

hoe dan ook,
veel succes om dit monstertje weer op de weg te krijgen!

De wagen is nog in prima staat, de Veco 19 is nog in goede staat en loopt.

Heeft er iemand nog een remsysteem en een paar foam banden liggen ?

misschien heb ik nog wat (gebruikte) foam banden slingeren..
wat is de as maat?

maar die zullen ongeveer even oud zijn als jouw stockcar.. :)

zitten denk ik nog onder een oude serpent van mij..
ben je nogal in dat oude spul?
ik niet meer maar heb het nog wel liggen.... als je het weer een beetje op wilt knappen en op de weg wilt zetten zou je het wel kunnen krijgen.
(is alleen chassis en kap met assen en wielen..)

Back