Veron leuk spul

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door Ton van Munsteren, 6 feb 2020.

  1. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Stabilo is opgebouwd dat is prima en mooi licht.
    Kielvlak is een plaatje en dat blijft ook zo wil niet veel aanpassen, moet een beetje stevig zijn voor het gooi en smijtwerk.
    Moet zo uit de kit vliegen en is om het rubber vliegen en trimmen onder de knie te krijgen.
    Voor het echte werk wordt het een van de Veron dubbeldekkers.
     
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Den Haag
    Heel verstandig.
     
  3. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Hier weer wat plaatjes.

    IMG_9764.JPG

    IMG_9765.JPG

    IMG_9766.JPG

    IMG_9769.JPG
     
    Bruno van Hoek en BBruins vinden dit leuk.
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Krijg tot nu toe de FW niet goed vliegend , met veel moeite 1,5 rondje uit weten te persen,.
    Met een redelijk zweefvlucht zonder motor gaat het aardig maar met de prop aan is het drama.
    De FW gaat dan verticaal en valt over de linker vleugel weg en duikt het hoge gras in.
    Nu eerst de prop as maar eens goed positioneren met zo'n mooi vierkantje en kijken of er een beter verstelling van domp en zijwaartstelling te maken is.
     
    crins vindt dit leuk.
  5. stunthenk

    stunthenk The First Aviators

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.003
    Locatie:
    Amersfoort
    Laagdekkers zijn in principe nogal onstabiel, het zwaartepunt zit boven de vleugel. Domping zal zeker nodig zijn. Misschien ook wat rechts zijtrek. Beide vleugeltippen horen wat wash out te hebben ( negatieve tipverdraaiing, dus achterlijst ophoog) van pakweg 3 mm. Sterkte!
     
    crins vindt dit leuk.
  6. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Klopt helemaal wat je zegt, kwam er ook nog achter dat er toch een lichte verdraaiing in de linker vleugelhelft zat, die nu weer recht is.
    Wat vreemd is dat bij zweven de romp wat met de neus naar links wijst, kan zijn dat door de verdraaiing, de weerstand links groter was en het model daardoor ook naar links wegdook.
    Een negatieve verdraaiing in de tips staat niet op tekening heb dat dan ook weggelaten en het vreemde is dat de zweefvlucht heel aardig is.
    Omdat er wat lood in de neus nodig is mag daar wat gewicht in zitten, ben dan ook een instel optie aan het maken voor domp en zijwaardsstelling.
    Wel erg leuk om zo'n rotzak alsnog vliegend proberend te krijgen, heb 1,5 cirkel gevlogen we gaan door voor twee volledige cirkels.
     
  7. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Nog wat plaatjes van de ME109

    IMG_9782.JPG

    IMG_9783.JPG

    IMG_9780.JPG

    IMG_9781.JPG

    IMG_9779.JPG
     
    wie1963 en lecraM vinden dit leuk.
  8. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    En zo ziet de ME er compleet uit

    IMG_9776.JPG

    IMG_9778.JPG

    In de tussentijd ook de FW190 aangepast en het neusblokje vernieuwd en instelbaar gemaakt.
    Is misschien wat zwaar uitgevoerd maar moet toch lood op de neus en is wel lekker om te kunnen stellen en uit te zoeken hoe de prop moet staan.

    IMG_9798.JPG

    IMG_9800.JPG
     
    crins en Bruno van Hoek vinden dit leuk.
  9. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Loop met de plaatjes wat achter, want de ME staat ook al in de tissue.

    IMG_9787.JPG

    IMG_9788.JPG

    IMG_9789.JPG

    IMG_9790.JPG

    IMG_9791.JPG

    IMG_9793.JPG

    IMG_9794.JPG

    IMG_9796.JPG

    IMG_9797.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Rick NL, crins, M.l.v.Doesburg en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Rick NL

    Rick NL The First Aviators

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    3.599
    Locatie:
    Gouda
    M.l.v.Doesburg vindt dit leuk.
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Heb geen keuze die moet erin is wel prettig wat over te hebben met prophangen
     
  12. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Den Haag
    30 gram wakefield motor, dan heb je ook een prophanger....
     
  13. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    5.130
    Locatie:
    Dordrecht
    Dan moet ik denk het rubber om de romp heen wikkelen
     
  14. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Den Haag
    26 strengen dat wordt ff proppen ja...
     

Deel Deze Pagina