Veron Stunter

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door mive, 10 mrt 2006.

  1. mive

    mive Guest

    Rond 1975 heb ik wel eens een CL toestelletje gebouwd en gevlogen, de Stunter van Veron. Wie kent deze nog en zou dat met huidige technologie en rc componenten tot bestuurbaar kistje zijn te modificeren?
     
  2. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    wat bedoel je ,als RC model bestuurd? :?
     
  3. mive

    mive Guest

    Misschien wel vloeken in dit CL-forum :roll: , maar bedoel brushles erin ontvangertje servo's en vliegen maar.
     
  4. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Veron "Stunter" .... was dat zo'n klein tweedekkertje :?:

    De meeste CL modellen zijn echt voor CL ontworpen .... en om zoiets voor vrije vlucht (of RC) om te bouwen .... moet je vaak een hele hoop "verbouwen", en daarmee een aantal zaken herontwerpen .....
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wat maakt dat je denkt, dat een LB model niet bestuurbaar zou zijn? Het is de meest precieze vorm van modelbesturing.
     
  6. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    mischien dat iemand het weet op het rc gedeelte,dit is wat je zecht vloeken :cry: :cry:
    dit is een lijnbesturing gedeelte,sorry :D
     
  7. woldlake

    woldlake

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    320
    Locatie:
    B 52° 24' L 5° 53'
    Het is een aanrader om eens een ander gedeelte te vinden op dit forum :lol: :arrow:
     
  8. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dit alles met een vette :wink: :wink: :wink:
    Voor je een verkeerde indruk van ons krijgt....
     
  9. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik ken het model. Ik heb het altijd van de plaatjes in de advertenties in Aeromodeller een heel elegant toestelletje gevonden en dat vind ik nog. Komt denk ik door het cockpitkapje en het kleurenschema. Hij zal zonder meer te zwaar zijn om er indoor RC electro mee te vliegen en als je er buiten mee wilt vliegen zul je het, zoals anderen al gezegd hebben, zo ingrijpend moeten aanpassen dat er van het oorspronkelijke ontwerp weinig of niets overblijf, dus wat is de lol dan? Bij de KNVvL kun je nog steeds de tekening voor de mini-suppi krijgen, die wat afmetingen betreft met de Stunter vergelijkbaar was, maar een meer volwassen constructie heeft. De verhoudingen daarvan zou je voor een electrokistje kunnen gebruiken, maar ook dan komt het er in feite op neer dat je de voor RC elektro geeigende constructie helemaal zelf zou moeten ontwerpen. Van de andere kant droom ik nu een beetje weg ... een Suppi van depron ... zou toch eigenlijk moeten kunnen ...
     

Deel Deze Pagina