verplicht nieuwe motor

mijn orion motor 17 turns is opgebrand denk ik.
dus moet ik verplicht een nieuwe motor:(. maar dan heb ik de vraag welk merk en welke motor moet ik hebben.
ik heb 4 wiel aandrijving en off to road.
ik rij met 7.2 volt accus 2400 mah. de motor moet ook tegen een stootje kennen.

Laatst bewerkt:
geen eraser motor ,
krijg je spijt van/of zijn ze al beter??
een ezrun loopt ook lekker.
wiebe.

volgens mij kan deze motor ook gewoon open....dan zou je het anker af kunnen laten draaien en misschien nieuwe borstels...ben je voor minder dan 10 euro klaar...ik zou in de blazingstar absoluut geen krachtige brushless plaatsen...;)

de borstels. zijn nog helemaal goed. maar de ankers binnenin misschien wel zou je mij kunnen uitleggen hoe ik de motor moet open maken aan jou reactie heb ik wat dank jewel. bij brushless gaat de motorbak smelten en dat kan ik natuurlijk niet gebruiken he.:)

Dat zal bij brushed ook gaan smelten als je de motor verkeerd vertand en zo te warm wordt.

Een motor slaat niet vast als de borstels versleten zijn en het anker afgedraaid moet worden. Zoals al gezegd zijn waarschijnlijk door verkeerd vertanden de wikkelingen los gekomen. Daar valt weinig aan te repareren behalve een nieuw anker te monteren. Dat komt bij deze motoren neer op gewoon een nieuw motortje.

Ook zijn er minder krachtige brushless motoren die in deze auto prima kunnen werken...

volgens mij kan deze motor ook gewoon open....dan zou je het anker af kunnen laten draaien en misschien nieuwe borstels...ben je voor minder dan 10 euro klaar...ik zou in de blazingstar absoluut geen krachtige brushless plaatsen...;)

ja deze motor kun je gewoon open maken zodat je dingen kan vervangen en onderhouden.
Het is een goede motor,met een aardige snelheid.

ik heb hem geprobeerd open te maken. maar ik kom niet ver. ik heb een stuk plastic eraf kunnen schroeven maar veder kwam ik niet. waar de koolborstels zitten kan je hem openschroeven. moet ik hem daar openmaken?

Back