De cockpit bak is compleet. Het oogt redelijk en is op schaal niveau met de rest van de kist. De piloot zit strak in de riemen en gebruikt de parachute als kussen, net als in het echt. Alles is gemaakt van foambord op de zijkanten van de stoel na, dat is abs plaat.
Voor de cockpit zijn een hoop kleine details nodig dus de 3D printer heeft weer gedraaid. Knopjes en schakelaartjes zijn aardig gelukt.
Ik kon voor de meters geen mooie duidelijke foto's vinden. Het beste was een 1/4 schaal cockpit foto maar daar hadden sommige meters een hinderlijke witte glans wat je ook mee print. Even later vond ik een screenshot van een simulator met exact die glans, dus daar komen hun printjes vandaan

Ik wou duidelijke scherpe prints voor het beste resultaat. Daarom ben ik maar wat gaan tekenen in illustrator en na een paar avonden had ik een set. Het voordeel is dat ik deze later weer kan gebruiken gezien ze in 1:1 formaat getekend zijn. De glaasjes zijn gemaakt van een stukje plastic afval met een holpijp. De frames zijn gemaakt met de 3D printer zodat de randen van de meters en schroefgaatjes er ook in zitten. Zie je weinig van straks, maar staat wel leuk in de foto zo.
Het resultaat is goed gelukt. Het oogt prima en verhoudingen kloppen. Er zitten schaal delen in, maar een hoop is fantasie zodat het wat lijkt.
De cockpit steekt iets onder de kap uit en dat had een aanpassing nodig in de romp. Precies onder de kap zat er een versteviging bovenin de romp welke aangepast moet worden. De cockpit steekt 55mm uit en de nieuwe steun heeft 60mm afstand tov de bovenkant. Even de freesmachine aangezet voor een mooi strak balkje. Dit is 6mm triplex en voelt erg stevig zeker gezien de kwaliteit wat ik heb weggezaagd. Daarnaast moest er nog 1 accu naar voren verplaatst om het gewicht te compenseren. De hele cockpit weegt 225g wat erg mee valt. Gezien het nieuwe balkje en de langere accu kabels is het totaal iets meer geworden, maar nog steeds minder dan de 300g die ik begroot had.
Nog een voordeel is dat ik nu langere dingen op kan bergen in de romp vanwege de uitsparing, zoals een droptank

Deze had nog geen goede opbergplek en kan nu in de romp liggen. Ideaal.