Verschil 1:10 en 1:8

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Niwla, 12 sep 2005.

  1. Niwla

    Niwla Guest

    Hoho....geen ruzie :D

    Ik heb net reactie van pkracing:
    Maar misschien is reserveren met een aanbetaling wel een idee :wink:

    Of gewoon even een paar weken rood staan :wink: :D
     
  2. Qlone

    Qlone Guest

    En ik besefte weer dat je voorbeeld best opgevat zou kunnen worden als 'dat is een voorbeeld van een snelle servo', omdat het toevallig in die context genoemd werd. Vandaar dat ik het er nog even expliciet bij vermeld...
     
  3. Niwla

    Niwla Guest

    Daar heb je wel gelijk aan jah....ik had het bijna aangenomen als "leidraad" :roll:
     
  4. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    AH! Een wijs man zei ooit: "Assumption is the mother of all f u c k ups". Dat geldt voor ons beide dan. Gelukkig zit Qlone wel op te letten :wink:
     
  5. Niwla

    Niwla Guest

    hoe dan ook....Ik heb weer veel geleerd vandaag :D 8)
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat zou wel mijn keuze zijn.....
    Zonde als je er naast piest....
     
  7. Niwla

    Niwla Guest

    Dus die aanbieding is echt scherp ? :roll:
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Houd er wel rekening mee dat Digitale servo's stroom vreten, ik zou er als beginner niet gelijk aan beginnen. Koop beter FET servo's en een goede PCM ontvanger.
     
  9. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Tja, prijs is goed..

    Maar tis wel het oude model 705 en niet veel verkrijgbaar meer bij andere shops. Denk dat ze daarom ook zo'n nette prijs kunnen maken.

    De 710 is het nieuwe model
    http://www.the-border.nl/product.php?productid=18519&cat=51&page=1
    En ok, deze prijs is nog scherper dan pkracing voor hetzelfde.
    Maarja, the border is webshop en pkracing is een winkel waar je meer qua service mag verwachten.

    Verschil tussen 449 en 625 is natuurlijk best veel.

    We maken het je niet makkelijker op deze manier :)
     
  10. Niwla

    Niwla Guest

    Ik had zelf de afweging tussen de 705 en 710 ook allang gemaakt hoor...en de 710 heeft verloren :D

    De servo's....tja....dat wordt volgens mij nog een heel ei om te leggen :wink:
     
  11. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Behalve het stroomverbruik, maar laten we dat maar even achterwege, die uitleg van de futaba site, is wel leuk en aardig, maar je bent een hele knappe rijders als je het verschil merkt......

    Maar, ik zou zeggen, kijk in de winkel wat ze hebben liggen aan servo's en maak dan je keuze......
     
  12. Niwla

    Niwla Guest

    En dan is het voltage (6V) en de snelheid het belangrijkste toch ? ...kracht is toch ondergeschikt ?
     
  13. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Valt wel mee hoor met servo's.

    Beetje dezelfde afweging als met auto.

    Kijk hoeveel budget je hebt, en koop daar gewoon de best mogelijke servo's voor. Je kunt voor zeer snelle, digitale, met metalen binnenwerk gaan... maar dan ben je met twee servo's al door je budget heen lijkt me :)

    Tip, pak wel ook een goede servo voor gas/rem, de 3PM (en ook de 2PL) hebben nml ABS functie. Dit betekent dat de remservo op en neer gaat tijdens remmen, ik vind dit zelf fantastisch werken, maar is natuurlijk wel behoorlijk "zwaar" voor je servo.
    Zeker omdat de 705 een vrijloop heeft aan de voorkant, en je dus alleen afremt op je achterwielen is maximaal remvermogen erg belangrijk, ABS kan hier goed bij helpen. Niet iedereen denkt er zo over trouwens, zijn hele hordes mensen die ABS verschrikkelijk vinden :)
     
  14. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    nogmaals...

    Digitaal heb je nodig als je in toekomst gebruik wilt maken van HRS (en failsafe) bij een 3PM of 3PK (grotere broer).

    Verder zul je zeker als beginner weinig verschil merken, ik maak die opmerking alleen zodat je makkelijker kunt doorgroeien naar betere spullen.
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dan weet je dus zeker dat je een finale niet door komt ...
     
  16. Niwla

    Niwla Guest

    Ik lees het vanavond nog even rustig van voor naar achter door.....
     
  17. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Waarom zou ik de finale niet doorkomen met ABS ?
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    ABS werkt niet goed en is zeker niet lekker voor een Servo...
     
  19. snoebel

    snoebel

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    2.520
    Locatie:
    Geleen, Limburg
    Hmm, dat vind ik erg persoonlijk, voor mij werkt ABS perfect.
    Ik kan doordat ik ABS heb vol remmen, en toch blijven sturen.
    Dit kon ik ookal met de vrijloop, maar merk dan dat de achterkant een stuk sneller uitbreekt zonder ABS. En dat terwijl de remweg korter is met ABS. Afstellen is niet gemakkelijk, maar zeker met de mogelijkheden van de 3PM goed te doen. (frequentie, uitslag en punt wanneer ABS ingrijpt)
    Voor mij brengt het een stuk extra controle, omdat ik tijdens het remmen niet op het remmen hoef te concentreren, maar mijn aandacht bij het nemen van een zo goed mogelijke bocht kan houden.

    Dat het hard voor de servo is, da's geen discussie, die krijgt behoorlijk op z'n "flikker". Maarja, dat is wel met meer dingen als je wedstrijden probeert te winnen.

    Ik ga er beter van rijden, en dat is voor mijzelf genoeg reden om ABS te gebruiken. Ieder het zijne zeg ik dan maar.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je zonder ABS niet kunt remmen kan je EN geen gevoel in remmen ontwikkelen (is immers nog steeds proportioneel) EN je rem niet goed afstellen.

    By the way, de snelste rijders gebruiken amper een rem.
     

Deel Deze Pagina