Bartttt,
Als het je teveel geld kost vanwege een mogelijke crash met een rigid blabla schaal heli met windkracht 5. Waar is de lol? Met windkracht 2...1?
Schaalheli’s van duizenden euros en vele honderden uren bouwen vlieg je ook met windkracht 5 en 6 daar waar vele van jullie geweldige vliegers keurig aan de grond blijven. Maar een nieuwe vertellen dat het allemaal wel mee valt is weer niet op zijn plaats.
Gaat er toch om, om ook je kunsten te laten zien? Stuk lastiger met windkracht 5 en des te leuker. Een echte heli vliegt toch ook met windkracht 5?
.
Nee ik vlieg niet om te laten zien hoe goed ik wel ben. Wat een waardeloze reden om te gaan vliegen.
Een 450 ( as niet in rubbers ) is heel wat instabieler dan een grote schaalheli.
.
Je schijf je dat de grootste heli die je ooit gevlogen hebt een 600 serie is. Wat klets je nu man?? Hoe weet jij nu wat (in)stabieler is???
Hoe weet jij nou hoe een grote schaler vliegt en met welke kop, setup , bladen, gewicht, enz.
En jij hebt dus een centraalstuk op jou 450 zitten waarbij de bladas strak zonder rubbers in is gemonteerd?? bijzonder ding waar gekocht?
Gewoon om een voorbeeld te geven dat het niet zo moeilijk als de die hards willen doen geloven…………
.
Als jij nou eens een EC135 turbine koopt en laat JIJ dit dan een allemaal zien. Je gaat toch geen ander vertellen dat het niet zo moeilijk is omdat JJIJ de “die hards” eens wat wil laten zien! Ik krijg bijna de neiging zeer onbeleefd te worden.
De schaalvliegers willen graag exclusief overkomen ( niet allemaal ), helemaal als ze paddleloos vliegen.
.
Ik ken een paar mensen zowel in Nederland als in Duitsland die instaat zijn onder verschillende omstandigheden met een ridged te vliegen.
Allemaal zijn tot in de treuren bereid mensen verder te helpen met hun heli’s.
Dus ze willen allemaal dat er meer schalers gaan vliegen ook met ridgeds.
Komt er gewoon op neer dat het niet zo lastig is als ze zeggen.
.
Hoe weet jij dat nou, jou ervaring strekt niet verder dan een Logo600 zoals je zelf hebt aangegeven.
Wat zit er in jou hoofd om zo’n opmerking te maken??
p.s ik ben geen schaalexpert maar enige relativering vind ik gepast over de drempel van een 2 en 4 blads /rigid/stabi etc.
Opnieuw je wilt dat een ander gaat relativeren omdat jij dat zo vind,,, maar je weet niet waar je het over hebt. Dus wat klets je nou???
Barrrtt,
Geef advies over zaken waar je iets van weet en loop niet te roepen dat het allemaal wel mee valt als je nog nooit met een schaler gevlogen hebt.
Vergeet niet dat door jou soort mensen de waarde van een forum een stuk minder is. Adviezen kunnen waar zijn maar ook terplekke verzonnen worden.
Jammer dat je zulke dingen schrijft, blij dat we jou ontmastkert hebben als iemand die schrijft over zaken waar hij iets van weet.
Eh, voor zover ik weet vloog ben zijn 4 blads EC 135 zonder stabilisatie (als in V-stabi etc) en echt wel wat meer dan hoveren.
Geloof dat ie in het begin, toen de heli net klaar was, wel eens elders heeft staan hoveren, dat had met het nieuw zijn van de heli en de turbulentie van de gekozen vliegplek te maken.
Klopt, is allemaal zonder stabilisatie en het enge vliegen was in Weert
Ik heb Ben (Mantra) meerdere keren zien vliegen op vliegshows.
3D met zijn 3DNT en hover met zijn meerblads op zijn avatar.
Met de 4 blads-heli kwam toen niet verder dan een hover zonder stabilisatie, en dat was echt NIET omdat hij niet meer kon sturen.
Dit was wel al weer een tijd geleden maar ik vroeg hem toen ook waarom hij alleen hoverde. Toen zat er nog geen stabilisatie in.
Mijn advies is 2e hands.
Maar geloof Ben, hij heeft het allemaal gedaan !!!
Je hebt mij waarschijnlijk zien vliegen in Weert waar ik de 4e vlucht uitvoerde onder lastige omstandigheden.
De EC heeft verder nooit elektronische stablilisatie gekregen.
Hier een linkje waar ik iets meer geoefend heb nog steeds zonder elektronische stabilisatie. Het is een ander kunstje dan met een tweeblad.
I0zQ9vulh2U[/media] - EC135 - PHT3 Turbine
en nog een met de AS350 ook zonder stabilisatie
054E_jQU4tQ[/media] - AS 350, Jetcat PHT3-3 turbine
Ach en nog een ridged helemaal zonder giro’s Ja ook zonder staart giro.
xPr0Ag1knzg[/media] - Chinook 22 aug met kap