Ja, dat bedoel, om mensen die slecht kleuren kunnen zien te helpen. Met gat is min, zonder gat is plus. Andere reden zou ik niet kunnen bedenken. Mechanisch en electrisch gezien maakt het niet uit of er een gat inzit of niet. Je kan het aan de fabrikant vragen. http://www.china-amass.com/en/ChanPinZhanShi_v231.html Ik zie dat ze ook gewone, met verende lamellen AS150 hebben. Maar wat ik ook zie is dat de pluggen niet zo best zijn. Ze hebben een hoge overgangsweerstand, dus zullen ze bij hoge stromen wel wat verlies geven en warm worden. Overgangsweerstand is 0.20 mΩ Als ik dan een goedkopere en kleinere LMT connector neem, die 400A aankan dan heeft die een overgangsweerstand van 0.035 mΩ http://www.lehner-shop.com/zubehoer/hochstromstecksystem-400-a.html GJ
Ik heb me er even verder in verdiept. Deze pluggen op de afbeelding zijn anti-blitz pluggen, dus je krijgt geen vonk bij het aansluiten. Dat betekend dat de voorkant geisoleerd is van de achterkant en de stroom eerst via een weerstand loopt. De dichte plug bevat de weerstand, het gesloten deel moet je eerst aantikken tegen het vrouwtje zodat de condensatoren in de regelaar opgeladen worden. Beetje onzin maar sommige mensen zijn bang voor vonkjes. GJ
Ik gebruik sinds kort deze AS150 connectoren voor mijn 6S en 8S toepassingen, omdat de vonken bij het inpluggen gaatjes beginnen branden in mijn XT150's. Het zijn inderdaad "anti-spark" (vandaar AS) connectoren, met een weerstand ingebouwd. Het is de bedoeling dat je als laatste de connector met de (serie-)weerstand (die met het gele ringetje) insteekt, zodat de inschakelstroom eventjes gelimiteerd wordt. De connector andere hoeft geen ingebouwde weerstand (als je die insteekt dan vloeit er nog geen stroom), vandaar dat je er twee verschillende hebt.
Dat schreef ik al. Maar ik vind de overgangsweerstand van de pluggen extreem hoog en dat komt niet door die ingebouwde weerstand maar door het waarschijnlijk goedkope materiaal waarvan ze gemaakt zijn. Als je niet bang bent voor vonkjes dan zou ik voor de 6mm LMT pluggen gaan. Die worden wereldwijd gebruikt tot over de 400A. GJ
Connector tests, plus pictures translate...www.elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html Older version of that page, contains some other connectors translate...www.elektromodellflug.de/oldpage/hochstromst/hochstromstecker.htm Excellent site, do have a look at the controller, motor, charger, power supply, battery etc. tests. "The spark is your friend" (©CastleCreations). No spark, then input caps are dead and rest of controller will soon follow. Preferably taking plane with it On the other hand, too big a spark is bad for connectors. Not to mention your nerves. Solution: move the spark to a cheap extra sacrificial connector. The extra/very thin wire will reduce current, no need for resistor, or choose resistor small enough to reduce spark while still visible/audible. You'll still hear a (weaker) spark as an ok signal/indication. from www.mgm-compro.com This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 931x1280.