Verschil AS150 "male"pluggen

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door bosreus, 22 dec 2018.

  1. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Hallo,
    Waarom zit er verschil in de "male"pluggen van AS150?

    Hans
    as150.png
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wilde gok....
    Voor mensen die kleurenblind zijn?

    GJ
     
  3. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Grapjas, ik bedoel waarom zit er in de ene male-plug een gat en bij de andere niet.
     
  4. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.834
    Locatie:
    Nootdorp
    Stiekum toch een female ?
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, dat bedoel, om mensen die slecht kleuren kunnen zien te helpen.
    Met gat is min, zonder gat is plus.
    Andere reden zou ik niet kunnen bedenken.

    Mechanisch en electrisch gezien maakt het niet uit of er een gat inzit of niet.

    Je kan het aan de fabrikant vragen.
    http://www.china-amass.com/en/ChanPinZhanShi_v231.html

    Ik zie dat ze ook gewone, met verende lamellen AS150 hebben.
    Maar wat ik ook zie is dat de pluggen niet zo best zijn.
    Ze hebben een hoge overgangsweerstand, dus zullen ze bij hoge stromen wel wat verlies geven en warm worden.
    Overgangsweerstand is 0.20 mΩ
    Als ik dan een goedkopere en kleinere LMT connector neem, die 400A aankan dan heeft die een overgangsweerstand van 0.035 mΩ

    http://www.lehner-shop.com/zubehoer/hochstromstecksystem-400-a.html


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2018
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb me er even verder in verdiept.
    Deze pluggen op de afbeelding zijn anti-blitz pluggen, dus je krijgt geen vonk bij het aansluiten.
    Dat betekend dat de voorkant geisoleerd is van de achterkant en de stroom eerst via een weerstand loopt.
    De dichte plug bevat de weerstand, het gesloten deel moet je eerst aantikken tegen het vrouwtje zodat de condensatoren in de regelaar opgeladen worden.

    Beetje onzin maar sommige mensen zijn bang voor vonkjes.

    GJ
     
  7. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Transgender- pluggen zeker

    Hans
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  8. Phaedra

    Phaedra

    Lid geworden:
    20 aug 2011
    Berichten:
    502
    Locatie:
    omgeving Antwerpen
    Ik gebruik sinds kort deze AS150 connectoren voor mijn 6S en 8S toepassingen, omdat de vonken bij het inpluggen gaatjes beginnen branden in mijn XT150's.
    Het zijn inderdaad "anti-spark" (vandaar AS) connectoren, met een weerstand ingebouwd. Het is de bedoeling dat je als laatste de connector met de (serie-)weerstand (die met het gele ringetje) insteekt, zodat de inschakelstroom eventjes gelimiteerd wordt.
    De connector andere hoeft geen ingebouwde weerstand (als je die insteekt dan vloeit er nog geen stroom), vandaar dat je er twee verschillende hebt.
     
  9. bosreus

    bosreus

    Lid geworden:
    19 okt 2003
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    de Kempen
    Dat is duidelijk , thanks

    Hans
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat schreef ik al.
    Maar ik vind de overgangsweerstand van de pluggen extreem hoog en dat komt niet door die ingebouwde weerstand maar door het waarschijnlijk goedkope materiaal waarvan ze gemaakt zijn.
    Als je niet bang bent voor vonkjes dan zou ik voor de 6mm LMT pluggen gaan.
    Die worden wereldwijd gebruikt tot over de 400A.

    GJ
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Connector tests, plus pictures
    translate...www.elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html
    Older version of that page, contains some other connectors
    translate...www.elektromodellflug.de/oldpage/hochstromst/hochstromstecker.htm
    Excellent site, do have a look at the controller, motor, charger, power supply, battery etc. tests.



    "The spark is your friend"
    CastleCreations).
    No spark, then input caps are dead and rest of controller will soon follow. Preferably taking plane with it [​IMG]

    On the other hand, too big a spark is bad for connectors. Not to mention your nerves.
    Solution: move the spark to a cheap extra sacrificial connector.
    The extra/very thin wire will reduce current, no need for resistor, or choose resistor small enough to reduce spark while still visible/audible. You'll still hear a (weaker) spark as an ok signal/indication.

    from
    www.mgm-compro.com

    [​IMG] This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 931x1280.
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina