Verschil hpi baja/rovan kopie

• Topicstarter Topicstarter mark83
  • Startdatum Startdatum
M

mark83

Guest
Ben al een tijdje opzoek naar een HPI Baja
Nou had ik er pas al via marktplaats een gekocht maar die heb ik meteen weer teruggebracht
het ging namelijk om een imitatie van Rovan:mad:
Was op het eerste gezicht niet te zien omdat de verkoper er gewoon orginele hpi kappen en onderdelen op had gedaan om het een orginele te laten lijken.. maar bij het sleutelen kwam ik erachter.

Helaas loopt er nog wel meer van dat soort zielig volk rond die denken zo een paar euro rijker te worden

Dus mijn vraag, aan welke uiterlijke kenmerken kan je de neppers er uit vissen? en is dit wel mogelijk van een foto?

ze lijken heel erg op elkaar, daarom is zo'n foutje snel gemaakt. Het grootste verschil is denk ik de kwaliteit van de onderdelen, en wat een nog groter verschil is, is de prijs.
Het wil niet zeggen, dat als je een HPI Baja koopt, je er zorgeloos mee kan rijden.
Het is altijd geluk hebben of jouw baja goed is of niet. Er zijn heus wel baja's waarbij vanalles direct stuk gaat. Maar een rovan heeft vaak minder goede onderdelen en tuningsparts.
Uiterlijke verschillen zie je niet echt. Ik heb gehoord dat het enige verschil op de kwaliteit na, het achterdiff is

Ben al een tijdje opzoek naar een HPI Baja
Nou had ik er pas al via marktplaats een gekocht maar die heb ik meteen weer teruggebracht
het ging namelijk om een imitatie van Rovan:mad:
Was op het eerste gezicht niet te zien omdat de verkoper er gewoon orginele hpi kappen en onderdelen op had gedaan om het een orginele te laten lijken.. maar bij het sleutelen kwam ik erachter.

Helaas loopt er nog wel meer van dat soort zielig volk rond die denken zo een paar euro rijker te worden

Dus mijn vraag, aan welke uiterlijke kenmerken kan je de neppers er uit vissen? en is dit wel mogelijk van een foto?

oo dit verhaal ken ik dit heb ik namelijk ook gehad allen ik kon hem niet terug brengen, hij zij ik wil hem wel weer ruilen tegen een fg baja, dus ik nee ik wil gewoon me geld terug allen dat ging niet bla bla heel verhaal allen ik zit nu nog met een kloon

waar je het aan kunt zien : spoiler benzine slangetjes bouten tandwiel en de wielen en ook bij de caberateur aan de onderkant walbro bouten
maico van rctuningraalte kwam er achter dat het een kloon was dus zou je hem even moeten mailen die kan je er alles over vertellen

ps was het een blauwe hpi baja ? met zwart ??? 599 euro ??

Laatst bewerkt:
Nee het ging om een rode ss met elcon wielen, deze persoon wou in eerste instantie ook niet meewerken, na 10x proberen te bellen belt ineens ze vader terug een en al leugens en smoesjes wat zijn er toch trieste lui..
maargoed voor mij was er maar een oplossing en dat is geld terug dus
ben meteen weer in de auto gestapt

Was er echt zuur van totaal 2,5 uur reizen voor niks hoop gedoe en nog geen baja:sleepy:

waar kwam de persoon van jou kloon vandaan?

Een kloon onderscheiden kan ik wel zodra je m in handen hebt, maar het gaat vooral om uiterlijke kenmerken op een foto zodat je niet voor niks erheen rijd

Laatst bewerkt door een moderator:
Nu staat er op Marktplaats ook een Hpi Baja 5b voor maar 385 euro, deze wou ik gaan kopen, maar ik lees nu dit topic en mijn vraag is, is dit een kloon want een Baja voor 385 euro is wel heel goedkoop zelfs voor een 2e handse. Advertentienummer: 310697610

Laatst bewerkt:
die heb ik idd ook gezien, ik had ook het vermoeden dat het geen echte is
als je kijkt naar de sticker op de motor die is niet duidelijk te zien maar het is volgens mij geen fuellie en zover ik weet worden ze niet met andere motoren geleverd. en de benzine dop van een orginele hpi zitten altijd witte letters op

en als je er gaat kijken kan je het ook zien aan de gebruikte servos en op de cilinder staat ook rovan

en daarbij is het ook wel vreemd, ik kijk vaak op marktplaats en deze persoon heeft wekelijks baja`s en ander bigscale auto`s erop voor de hoofdprijs en nu dit voor erg weinig zet je ook wel aan het denken..

Laatst bewerkt door een moderator:
die heb ik idd ook gezien, ik had ook het vermoeden dat het geen echte is
als je kijkt naar de sticker op de motor die is niet duidelijk te zien maar het is volgens mij geen fuellie en zover ik weet worden ze niet met andere motoren geleverd. en de benzine dop van een orginele hpi zitten altijd witte letters op

en als je er gaat kijken kan je het ook zien aan de gebruikte servos en op de cilinder staat ook rovan

en daarbij is het ook wel vreemd, ik kijk vaak op marktplaats en deze persoon heeft wekelijks baja`s en ander bigscale auto`s erop voor de hoofdprijs en nu dit voor erg weinig zet je ook wel aan het denken..

Ja en bij een Hpi Baja zit er ook een Zilveren uitlaat op.
Ik zal het hem eens gaan vragen en heel goed vergelijken, want ik heb altijd al een baja gewild, maar geen neppe.
P.S. De witte letters op de benzine dop zitten er bij de originele niet op.

Laatst bewerkt:
Ik heb die baja ook gezien, maar ze hebben geen foto met de kap erop, dus die is waarschijlijk stuk. Dat betekend dat ermee geragd is en de achterwielen hebben extreem veel toespoor, spoiler zit heel scheef, uitlaatje ligt eraf.
zit ook geen zender bij.

Ik denk dat het een hoop schroot is( misschien iets minder dan dat maar het gaat om het idee)

Hoi.
Ik was een baja 5B beetje bij beetje in elkaar aan het zetten maar wegens geld gebrek staat het nu stil.
Het is zo goed als klaar moet nog een paar dingen afmaken wat ik wel al heb, alleen moet er een nieuwe motor erin en de zender.
Als je wil kan ik hem voor je afmaken.
Of je kan hem ook zelf afmaken.

Laatst bewerkt:
ligt een beetje aan je prijs en de staat van het geheel. zender is het probleem niet heb een spektrum set liggen

van een baja forum
If you are in the used market for a baja it can be hard to tell if you are getting the genuine article or not.

Please only use this as a rough guide and if you are unsure the best thing to do is send somebody on here who you trust will give you the right reply a PM with some pics of the buggy you are interested in. It can become harder when people start upgrading things, still somebody who knows the differences will always spot something.

This is only to be used as a quick checklist, if you are unsure you should defineatly ask somebody else to check it for you.

HPI Racing Branding - The HPI logo's are missing. Spur gear cover, wheels, Tyres, air filter end, radio box, fuel cap.

Electrics Branding -
Servo's will have HPI branding, Throttle, steering and reciever/radio.

Engines - HPI's come with Fuelie engines, 23cc and 26cc only. Pull start sticker, and caution stickers are on the engine casings.

Ball ends - Are black, HPI are grey.

Fuel line - HPI has 1 black line and 1 yellow.

Plastics - HPI is rather dull and doesn't stand out that much, clones are glossy and shiney.

Shock Collars - Have vertical lines, clones have a cross pattern.

Radio Box - Doesn't have 'HPIracing' or 'RX Charge' (Above charging plug) logo's, Steering servo mounts can differ and there isn't a lug placement for the radio box to fit into the chassis.

Ik vindt het maar verdomd lastig om te zien ...
Heb zelf net ook een baja aangeschaft en op de cover van de spur staat hpi op de velgen staat hpi tevens ook op de kap de ball end zijn grijs maar daar in tegen staat er niks op mn radiobox...
Ik wil er nog een baja bij voor mn zoontje maar ik durf bijna geen baja meer te halen je weet gewoon niet meer wat je koopt.
Gr stafford

Ik kan nogsteeds niet goed het verschil zien, misschien kan iemand me helpen want ik wil echt geen kloon, ik dacht dat dit geen kloon was zover ik kon zien: Marktplaats.nl > Hpi baja in zeer goede staat (fg hormann marder) - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw
Kan iemand bevestigen of het een kloon of een echte HPI is?

Alvast bedankt,

Dat is bijna niet te doen vanaf een foto...zeker niet als het zo'n king motor is die zijn zo goed nagemaakt.
Vraag of er een aankoop bon aanwezig is of evt. boekjes van de auto.
Nu zegt zo'n boekje ook niks kan je ook apart kopen maar toch...
Het is en blijft erg lastig om te zien.
Was de mens maar zo eerlijk dat ie alles vermelde maar ja helaas...zo zijn ze niet allemaal.

uhhms die meneer van die advertentie uit antwerpen , is cker wel te vertrouwen , ik durf er mijn handen voor in het vuur te douwen , als hij zegt dat het een hpi baja is dan is het ook wel zo.

groetjes scott

uhhms die meneer van die advertentie uit antwerpen , is cker wel te vertrouwen , ik durf er mijn handen voor in het vuur te douwen , als hij zegt dat het een hpi baja is dan is het ook wel zo.

groetjes scott

Ik bedoelde het in het algemeen:D
Er zijn mensen die niet eerlijk zijn over het product wat ze verkopen.
Maar daar in tegen er zijn dr ook die wel eerlijk zijn!!!
Gr Stafford

Back