Verschil in vliegen met Parkzone Warbird

Ik ben eens aan het kijken voor een Warbird van Parkzone.
Ik zoek een warbird die redelijke gemoedelijk vliegt en waar ook eens langzaam mee gevlogen kan worden.

Zit er een groot verschil in het vliegen tussen de modellen: F4F Wildcat, Messerschmitt Bf-109G, T-28D Trojan, P-51D Mustang of F4U Corsair.
Of vliegen ze nagenoeg gelijk aan elkaar.

Als iemand ervaring heeft tussen de toestellen dan hoor ik het graag.

Als ik mij niet vergist zullen de T-28D Trojan en F4U Corsair het makkelijkst vliegen.

Ik kan alleen de F4U Corsair beoordelen en deze vliegt heel erg makkelijk en gemoedelijk. Geen nare onverwachte stall eigenschappen en zeer langzaam te vliegen.

Ik zou eens kijken naar de F4u corsair van hobbyking. Kun je ook ERG langzaam vliegen, en is orgineel van art-tech (staat op het lipo luikje namelijk XD)

Ik heb de P47-D Thunderbolt, die vliegt ook erg gemoedelijk en kan ook langzaam als je dat wilt.

Ook ben ik in het bezit van de Messerschmitt, die is ietsje giftiger, hij valt weg over een vleugeltip maar alleen als je er ERG langzaam mee vliegt. Bij een voor een warbird normale snelheid komt dit niet voor.

Groeten,
Jan

Ik heb oa een p47 van hobbyking (airfield). Erg goedkoop en duurzaam. Vliegt stabieler dan m'n 109. Hoewel die laatste ook nog te doen is in vglm p40 en p51. Uit je lijstje zou ik vooral de mustang laten vallen. 109 valt er tussen. De rest is rustiger. Met trojan heb ik zelf geen ervaring. Corsair is ook een rustige. Heb ik mee gevlogen maar heb ik zelf wel (nog) niet.

Nu sowieso zou ik om langzaam te vliegen gn laagdekker nemen. Neem dan eeen hoogdekker trainer met ailerons met genoeg vermogen die acro aan kan.

Ik heb oa een p47 van hobbyking (airfield). Erg goedkoop en duurzaam. Vliegt stabieler dan m'n 109. Hoewel die laatste ook nog te doen is in vglm p40 en p51. Uit je lijstje zou ik vooral de mustang laten vallen. 109 valt er tussen. De rest is rustiger. Met trojan heb ik zelf geen ervaring. Corsair is ook een rustige. Heb ik mee gevlogen maar heb ik zelf wel (nog) niet.

Nu sowieso zou ik om langzaam te vliegen gn laagdekker nemen. Neem dan eeen hoogdekker trainer met ailerons met genoeg vermogen die acro aan kan.

Een P-47 van hobbyking zal zeker geen Airfield toestel zijn daar de toestellen van Airfield allemaal FMS toestellen zijn.
En Airfield word enkel gebruikt voor de amerikaanse markt en door nitroplanes.com

Een P-47 van hobbyking zal zeker geen Airfield toestel zijn daar de toestellen van Airfield allemaal FMS toestellen zijn.
En Airfield word enkel gebruikt voor de amerikaanse markt en door nitroplanes.com

Heleboel vliegtuigen die hobbyking verkoopt zijn FMS modelen en dus airfield wat inderdaad door nitroplanes verkocht.

Heb zelf de fms mini spitfire bij hobbyking gekocht.

Back