Verschil JST-XH en JST-EH

Ik heb een Hellpower Lipo accu 11,1 V 4000 mah op een veiling op Ebay gekocht.
Volgens de site van de verkoper zit er een XHP balanceerconnector op de accu.

Deze plug zou moeten passen op een door de verkoper van de accu aangeboden Dynam Supermate 4 lader, maar deze laadt maar met 1 ampere. Op die manier duurt het wel erg lang voor mijn accu vol is.

Ik ben van plan een lader te kopen met hogere laadstroom, alleen moet ik wel weten wat voor balanceerconnector/verloopstekker ik moet hebben.

Na zoeken op het internet heb ik ontdekt dat de XHP connector volgens mij hetzelfde is als een JST plug.

Nu zie ik weer dat er JST-XH en JST-EH connectoren zijn.

Kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben want uit de fotootjes op internet wordt ik niet wijzer?

Alvast bedankt en groeten van Jan.

balancer connectoren

Ik kreeg bij mijn Jamara X-peak 230 lader/balancer een stekkerprintje geleverd met daarop de omschrijving: "JST XH adapter" op dit printje zitten 5 connectoren (2S t/m 6S).
Op deze XH adapter passen mijn Himodel lipo's, mijn bij Hobbycity gekochte Loong max lipo's en ook mijn op Ebay aangeschafte Mystery lipo's.
Ik heb er nog een extra adapter bijgekocht met het opschrift: "JST EH adapter" om ook mijn Graupner en Saehan (ook Robbe) lipo's te kunnen balanceren.
Deze 2e adapter heb ik bij RCtechnics aangeschaft. Deze (m.i. prima) internetwinkel heeft alle smaken adapters en ook verloopkabels. ze kosten meen ik me te herinnen iets van 9 euro per stuk.

http://www.rctechnics.eu/lba10-balance-multi-adapter-p-2235.html

In het zelfde programma hebben ze ook bijpassende Hyperion laders/balancers. deze lijken qua specificatie en bouw gelijk aan Jamara (X-peak 230) en Simprop (bipower special) lader/balancers. De Hyperion adapters passen aan het kabeltje van mijn Jamara lader.

mijn waarneming:

Graupner/Robbe/Saehan lipo's = EH

Himodel/Mystery/Loong Max = XH

Veel succes ermee. Voelt nog iemand zich geroepen deze adapter/connector lijst uit te breiden met ervaringen uit de eerste hand?

Alles zou wat duidelijker zijn moest men eenvoudig de afstand tussen de stekkerpinnen vermelden bv Voor Flightpower/multiplex is dit 2mm voor Graupner, tarabat enz is dit 2.5mm. enz.
Voor elke afkorting bestaan er wel meerdere verklaringen.
bv : WC betekent voor iemand Toilet en voor een andere gabber Work Centre

Laatst bewerkt:
Dat zou inderdaad het makkelijkste zijn.

Mijn Ebay Hellpower lipo is waarschijnlijk een Chinees product dat onder tig merknamen wordt verkocht.

Ik heb op Ebay ook een lader gekocht (Hyperion EOS 0606I AC/DC) waarschijnlijk dezelfde als de Jamara lader van H.de Winter.

Bij deze lader zat een multicel balancer adapter met het opschrift Hyperion. Daar paste mijn Lipo balancerstekker helaas niet op.

Ik heb toen net als H.de Winter bij RCtechnics een adapter voor JST-XH en JST-EH aansluitingen besteld.
De balancerstekker op mijn Lipo bleek een JST-XH te zijn.

Mocht ik in de toekomst een andere Lipo accu kopen moet het toch wel gek lopen wil de balancerstekker niet op 1 van de 3 systemen passen.

Let even op de polarizatie.
De XH stekkerbehuizing is iets groter, dus daar past de EH wel in, maar dan zit het omgepoold!

Back