verschil Mamba Monster Max en Mamba Max Pro??

Laatst bewerkt:
dezelfde vraag werd oa hier ook gesteld:
.: OFFROADRC.CA :. CANADA'S PREMIERE R/C SITE - View Single Post - Castle Creations Releases the Mamba Max Pro 1/10th Sensored & Sensorless ESC

"Considering the mamba pro can handle up to 6s lipo, can it also output enough power for an 8th scale buggy or truggy with motors of 2200kv and higher? I'm thinking it can, but the castle site says its for "10th scale" can someone clarify please!? Would love to replace the MMM with the Pro because its alot smaller and will help lighten up the chassis, also make it easier to mount it. "

Het antwoord was nogal commercieel gericht imo:

The Mamba Max Pro was designed for 10th scale use. However, it is being tested with some "light weight" buggies using 5 cells. Use in 8th scale vehicles is not supported by Castle however. They suggest using the Monster Max for that purpose

:rolleyes:

Laatst bewerkt:
hm,

ik zie dat de MMP 4mm bullet connectors gebruikt, en die gaan tot 75A
de MMM gebruikt 6mm bullet connectors en die gaan tot 200A

Dat verschil zal wel een invloed hebben op de relatie ESC - motor?

pro 80a Cells: 6-12 NiCd/NiMH
monster 120a Cells: 18 NiCd/NiMH

Voor 1/8 altijd de monster nemen

hm,

ik zie dat de MMP 4mm bullet connectors gebruikt, en die gaan tot 75A
de MMM gebruikt 6mm bullet connectors en die gaan tot 200A

Dat verschil zal wel een invloed hebben op de relatie ESC - motor?

Tja bij een Tekin RX8 soldeer je de motor stekkers ook op de regelaar en die zijn ook iets van 4mm, ik gebruik op me Ezrun 150a ook 4mm stekkers, of het verschil geeft denk het wel maar of dit goed te merken is weet ik niet. De stekkers worden niet warm er zal wel meer verlies in zitten dan 6mm stekkers mja...

MMPro kan in 1:8 gebruikt worden tot max 4S Castle geeft ook aan dat dit geen enkel probleem is. Grote verschil tussen beide: MMM = Sensorloos en kan max 6S en de MMPro = Sensored max 4S

aha thx!

dus als je de volle capaciteit wil gebruiken in 1/8 door 5s en 6s te nemen neem je toch best nog de MMM

ze kunnen allebei tot 6s lipo

ik dacht dat pinkII dat ook wist, aangezien het heel duidelijk tussen de specs stond :rolleyes:
ik ging er namelijk vanuit dat hij wou zeggen dat het beter is om tot 4s te gaan

nuja, ik ben er nog niet uit, want enerzijds blijken er wat voltage problemen te zijn met deze esc in combinatie met een high torque servo die je doorgaans vindt bij 1/8 voertuigen...
anderzijds kwam de fabrikant al posten op een forum dat de bec van de MMM hetzelfde is als die van de MMP

dusja, onduidelijkheid op dat vlak.

Maar met een MMM ben je zeker als je met 1/8 wil rijden

Laatst bewerkt:
MMM Heeft met de V2 (en sommige V3's) wat problemen gehad met bepaalde merk servo's simpelweg omdat die dingen teveel stroom vraten. Heb je Ace, Futaba of Savox is dit geen enkel probleem.

Anyway MMM is zeer fijne regelaar ze hebben in het begin (V1 & V2) de nodige problemen gehad maar met de V3 is dit prima opgelost. Blijkbaar hebben de merken er dusdanig vertrouwen in dat ze hem al laten re-branden naar hun eigen naam (HPI, Traxxas). Wil je 100% zeker zijn dat je geen problemen hebt met de BEC dan is de Castle Bec een aanrader 5-9v instelbaar en max 10A(!).

Overigens MMM wordt tegenwoordig standaard geleverd met de Castle link bij een losse regelaar zit alleen de USB kabel er niet bij.

Oh btw specs zeggen 6S klopt als een bus maar de regelaar is voor 1:10 en bij gebruik 1:8 is het max 4S.

ben nu ook wel benieuwd waar dat staat dat bij gebruik 1/8 men maar max 4S mag gaan.

+ ik was bezig over de MMP toen ik het had over die servo problemen. Ik lees ondertss ook dat bij de MMM die problemen bij hun V3 is opgelost.
Maar bij de MMP zijn er precies nog problemen als je er een zware servo op steekt, wss omdat die gemaakt is voor 1/10 en bij 1/10 zijn de servos doorgaans niet zo zwaar als bij 1/8. Maar het tegenstrijdige is dat iemand van Castle zelf zegt dat de BEC bij de MMP hetzelfde is als bij de MMM

Rctech forums: Well I just got confirmation from Castle support that they will cover the MMP warranty when used in 1/8 buggy. So long as you are not pushing the system with crazy gearing and hot setups. So all those speed run guys are out of luck. I was told to use good average battery and motor combinations that are geared for average race speeds is fine. 4s and 1900kv was said to be a good setup.

Oh en wat betreft de BEC volgens mij is die niet hetzelfde want dit is absoluut niet van toepassing op een MMM (Deze stort zeker niet zo erg in):
Some one on another forum did some data logging one the BEC output...
It appears that even with the BEC turned up to 6v, the amperage is still too small to survive high draw servos.

Quote:Originally Posted by BrianG
I just did a quick test with various loads with the BEC set for 6v:

5.94v unloaded
5.76v @ 0.48A
5.72v @ 0.64A
5.70v @ 0.95A
5.63v @ 1.87A
4.16v @ 2.77A

Not sure exactly what point the BEC voltage hits its max, but I would say right around 2A. As you can see, the output falls dramatically somewhere around there.

A capacitor on the receiver might help smooth out the hit the BEC takes, but won't fix it.

Ps ... 1.24 software is er voor de MMPro de versie ervoor had wat problemen met opstarten van de motor op lage snelheden ..... Gut daar hadden we toch sensors voor :). Afijn is dus gefixt.

Heeft de MMP nit andere software waardoor hij voor de stock veel sneller is met de sensor?
Voor mod maakt het niet uit. Voor 1/8 zou ik niet de MMP nemen. de andere heeft een betere warmte afvoer en die grote motoren trekken meer vermogen dan de 1/10 motoren. Daarom zie je op al die 1/8 modellen grote koelblokken.

Castle geeft zelf aan dat het kan maar .... wel met normale setups en dus niet te zwaar belast. Je bent dus beter af met een MMM wil je toch sensored: Tekin RX8 + T8 2050KV of 2250KV

Oh en wat betreft de BEC volgens mij is die niet hetzelfde want dit is absoluut niet van toepassing op een MMM (Deze stort zeker niet zo erg in):
Some one on another forum did some data logging one the BEC output...
It appears that even with the BEC turned up to 6v, the amperage is still too small to survive high draw servos.

Quote:Originally Posted by BrianG
I just did a quick test with various loads with the BEC set for 6v:

5.94v unloaded
5.76v @ 0.48A
5.72v @ 0.64A
5.70v @ 0.95A
5.63v @ 1.87A
4.16v @ 2.77A

Not sure exactly what point the BEC voltage hits its max, but I would say right around 2A. As you can see, the output falls dramatically somewhere around there.

A capacitor on the receiver might help smooth out the hit the BEC takes, but won't fix it.

voor alle duidelijkheid, dat zijn BEC gegevens van de MMP en niet van de MMM he :)

Back