Korte reactie van een 1:1 paramotorpiloot en modelvliegpiloot:
Beschouw je prop als een versnelling van je auto,hoe hoger de spoed of pitch hoe hoger de versnelling.
Uit ervaring weet je, denk ik wel, dat je in de eerste versnelling sneller optrekt dan in de 2e-3e-4e etc.
Echter de snelheid die je haalt in de 1e is veel minder.
Nu vliegt een paramotor nagenoeg op dezelfde snelheid dus moet je een prop(versnelling) zoeken die genoeg "duwkracht" geeft om alles in de lucht te houden.
Als je een te hoge spoed/pitch(versnelling) kiest, zal de motor te zwaar moeten gaan trekken, deze zal dan warm gaan worden en bij een brushless zal of de regelaar of de motor de geest geven.
Ik zou gewoon gaan vliegen en proberen, waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar wat geëxperimenteerd met een kleinere instelhoek van de vleugel=meer snelheid=een hogere versnelling (spoed)
Ter info:
Een echte paramotor heeft een 2 of 4takt motor met een vertraging van 1:2 tot ~3,5, dus de prop draait~1/2 tot een 1/3 van de motorsnelheid, maar heeft zo wel veel meer trekkracht en minder toeren is ook minder luchtweerstand=hoger rendement.
De snelheid van een echte paramotor is 45 tot 70kmh, dus vandaar de langzaam draaiende prop bij relatief veel stuwdruk, want zo'n scherm heeft best wel wat weerstand bij een glijhoek van ~1:8
En als je het zelf een keer wil ervaren, meevliegen kan (als ik plaats heb) voor een half of heel uur, tegen een relatief klein bedrag.
Succes!