verschil tussen borstel en borstelloos motor

• Topicstarter Topicstarter jerke
  • Startdatum Startdatum
J

jerke

Guest
hallo iedereen,
weet er iemand wat het verschil is tussen een borstel en een borstelloos motor? welke is het best?

dank je

Borstel motor = zwaar en heeft niet al te veel kracht
Borstelloze moter =lichter vergeleken met een borstel moter en een Borstelloze motor is krachtiger

even googelen: Motorenleer
borstelloos is een stuk beter.

overigens is het prijsverhaal tegenwoordig nonsens. borstelloos is bijna niet duurder dan geborsteld, en het rendement ligt een stuk hoger waardoor je langer met 1 accu kunt vliegen.

dank je,
en weet er iemand wat het verschil is tussen hoog en laag dekkers?

toevallig kun je dat met hetzelfde google ook vinden.
Typ: hoogdekker laagdekker verschil
en je vind voldoende informatie, waaronder deze link: Theorie van het Vliegen

wellicht is het handig als je eerst wat rondzoekt op google of op dit forum voor je al je vragen stelt.

Een hoog dekker is makkelijker te vliegen dan een onder dekker dit komt omdat het zwaartepunt anders ligt dan bij hoog dekkers

Een hoog dekker is makkelijker te vliegen dan een onder dekker dit komt omdat het zwaartepunt anders ligt dan bij hoog dekkers
niet correct. Het zwaartepunt ligt wel ongeveer hetzelfde alleen het punt waar de liftkracht uitgeoefend word ligt bij de een boven en bij de ander onder het zwaartepunt.

niet correct. Het zwaartepunt ligt wel ongeveer hetzelfde alleen het punt waar de liftkracht uitgeoefend word ligt bij de een boven en bij de ander onder het zwaartepunt.

Dat bedoelde ik eigenlijk maar ik kwam niet uit mijn woorden :rolleyes:

Back