Ik heb personen leren vliegen met alle soorten toestellen, Charters , Taxi's (I, II, 2000, Cup..), Westerly's, Wendy, Trainer 40 , Sammy's, Colibri, Calmato, Progo, PT40, Telemasters...
Tussen een Taxi, Charter en Westerly zit er niet zo veel verschil mits goed gebouwd. Daar wil ik mee zeggen, licht, recht en niet te zware motor. Er zit zoveel verschil in de verschillende toestellen door slecht gebouwd te zijn, geen 2 door beginners zelf gebouwde charters vliegen hetzelfde.
Mijn mening voor wat ze waard is, ik vind een taxi beter dan een charter. Ik vind een charter eigenlijk niet zo'n super toestel, sorry dat ik het moet zeggen. De prijzen ken ik niet, maar ik denk wel dat een charter een stuk goedkoper is.
Zet er om goed te leren geen te zware motor op (geldt voor elke trainer).
Het is maar wat ik ervan denk, maar volgens mij zijn er veel betere trainers op de markt deze dagen. En dan denk ik aan de Trainer 40 van Graupner, of de Calmato van Kyosho. Daar heb ik met leerlingen de beste ervaringen mee. Dit zijn wel ARF's, dus voor niet voor degene die echt zelf willen bouwen.