Verschil tussen Gws 50 EDF en 55 EDF

Ik vroeg mij af wat het verschil is tussen een Gws 50 EDF en een 55 EDF ?
Ik zit er heel erg zwaar over na te denken om een Gws A-10 te kopen over een tijdje,maarja die wordt geleverd in 2 versies. (met 50 of 55 EDF)
Maar nu zou ik die meteen willen uitrusten met 2 Feigao 5800 Kv motors. (of een 5200Kv) maar in iedergeval op 3S.
Gaan die motors passen of heb ik daar andere motors voor nodig ?
Het hoeft geen raket te worden maar een beetje snelheid is wel gewenst.

Ter info, ik heb 0,0 ervaring met EDF dus vandaar deze vragen.

Alvast bedankt.

René

De GWS edf 50 is voorzien van die kleine motoren. Hier past zo de feigao motor in. De 5800 KV motor doet het alleen niet lang op 3 lipo's. Deze motor is eigenlijk bedoelt voor een 2s pakket.
De GWS edf 55 is iets groter en voorzien van een speed 280 of 300.

Maak die A-10 niet te snel, het is een slowflyer ook al zitten er turbines (edf's) op.

In de EDF 55 zou je een Hacker B20 (of kloon) kunnen stoppen maar GWS baas Lin, Houng-Wen raad dit af ..... en beveelt zelf aan, dan Wemotec of beter te gebruiken die glas en/of carbon versterkte rotortjes hebben en niet van "gewoon" plastic zijn zoals die van GWS ......

Bedankt voor de antwoorden !
Ik weet niet waarom maar opeens ben ik helemaal gek op EDF en op warbirds :?

Ben even flink aan het spitten geweest naar verschillende setups.
Maar wat is nou wijsheid, een A-10 kopen met een Edf 50 of een Edf 55 ? Zit er op de motors na veel verschil tussen ?
Voor de Edf 50 zou er dus een feigao 4100 in kunnen op 3S. (of een Hyperion HPY12L 12mm 4100kv)
Voor de Edf 55 heb ik diverse setups gevonden : De hacker B20 (geen idee welk type) , Hyperion Y22 4400 Kv of de AC-EDF55-SET bij acw.
En nog wel wat motors die erin zouden passen.
Wat is een beetje de minimum Kv wat je nodig hebt in de Edf 55 ? (op 3S)

Dit zou mijn eerste edf toestel worden, ik wil het een klein beetje "low budget" houden (No budget gaat helaas niet lukken :D ).
Dus als er met de Edf 50 of 55 van Gws normaal te vliegen is zou dat fijn zijn, is dit niet het geval leg ik er liever wat geld bij zodat ik een betere edf unit koop en die erin zet.

Ik wil er zeker niet te snel maken, maar een beetje extra power in geval nood vind ik altijd wel prettig.
Als de A-10 met 1/2 gas mooi kan rondtuffen vind ik dat prima.

René

Met dit motortje de "Feigao 1308422S Brushless Motor 22 Turn, 2.0mm Shaft, 10A, 4255 RPM/V" kan je ook de EDF 55 motoriseren ... dan levert hij op 2S Lipo krap 200 gram trust bij ca. 8A (is een kleine 60W vermogen) presteert dan het zelfde als de SP300 versie, maar ietsje efficiënter .... dit kan het fannetje nog wel hebben, maar zwaardere motorisering (lees meer toeren) geeft kans op losbreken van de "propellor-bladen" ..... de nieuwste Feigao's hebben de zelfde montagegaten als de SP300(kloon) die GWS gebruikt en als je de versie met het 2mm asje kiest, dan past de fan ook direct ....

De Hackers doen het misschien nog ietsje efficiënter (maar daar betaal je wel de hoofdprijs voor) .... er zal vast ook wel een Lehner in passen, het summum voor EDF's .... maar de baas van GWS adviseert dat niet te doen, maar dan een WeMoTec Micro Fan te kopen deze heeft glasvezel versterkte bladen die maximaal 60.000 rpm mogen draaien .... (en scheelt niet eens zoveel in prijs met de GWS en) ....

Mijn A-10 tuft rond met 3700 Kv Hackertjes. Elk een 17 amp regelaar, stoken op 3S elk zo'n 14 Amp maximum stroom. Gaat niet echt sterk vertikaal, maar heeft toch genoeg zuigkracht aan boord. 1 Lipo 2200 3S batterij in de uitgefreesde originele batterijplaats. Gewicht vliegklaar zit zo rond de 650 gram dacht ik.

Ik vlieg nog met de originele 55 motoren en heb het gewicht terug gebracht tot net geen 500 gr.
De 55 motoren zijn EDF motoren,.al ik het juist heb zijn de 50 meer impeller rotor dan EDF

Enorm leuke kist,.vliegt oer simpel als je ,m licht houd en is ook niet echt makkelijk te crashen gezien ik al 2x heb gehad dat de boel stil viel door storing en hij zweeft dan gewoon uit en land nagenoeg van zelf op z,n wielen.
Heb ,m al dik 2 jaar en uren plezier van,.
http://i29.photobucket.com/albums/c299/-T800-/modelbouw/IMG_0036.jpg
Een aanrader !!!

Back