Verschil tussen Raptor 30 V1 en V2

Hey,

Ik heb laatst een Raptor 30 V2 (dacht ik) gekocht.
Nou ben ik afgelopen zondag voor het eerst wezen vliegen op een club bij mij in de buurt en nou konden hun mijn vertellen dat dit geen V2 maar een V1 was.

Dat kon hij zien aan dat de tail rotor niet mee draaide met de main rotor.

Nou is mijn vraag, waar kan je nog meer aan zien dat het een V1 ipv een V2 is?

Ik heb wel ff op internet rond gekeken gister, maar kon niet echt iets vinden.

Alvast bedankt.
Menno

Bij zowel de v1 als de v2 heb je geen mee draaiende staart bij een autorotatie.

Het verschil kan je zien aan ondermeer de tank en het frame.

De v1 heeft een smalle tank en frame en de v2 breder en een grote tank.

Ook zit er verschil in de bevestiging van je bladas (feathering shaft) deze is bij de v1 met moeren en bij de v2 met boutjes.

Dan zit er nog verschil in de koppeling maar dat kan je niet zo makkelijk zien.

gr Remco

Mocht de kap nog V1 zijn dan is dit een soort Donald Duck (sorry voor de uitdrukking).
De V2 canopy heeft een veel meer spitse neus (vergelijkbaar met de raptor 50 V2), maar die kan natuurlijk al zijn vervangen door een V2 model.

Makkelijk te zien in bijvoorbeeld Google op "afbeeldingen" en daar Raptor 30 V1 intypen.

En zoals door Gustav vermeld nog even de directe pagina link (voor de echt luie klikkers onder ons zoals ik.....)
Do you have a v1 or v2 R30/

Of hier
Difference between RAPTOR v2 and v1???????????

Maar, voordat je ermee gaat vliegen... Zorg voor de upgrade "PV0499 SUS Tail hub" !!!
De standaard tailhub schijnt nogal eens te breken op de inbus assen (zelfde part heb ik vervangen voor Raptor 50 en Raptor 90). Vlieg nu al jaren zonder problemen.

Thanks voor alle hulp.

Ik heb ff de 2 gebruiksaanwijzingen naast elkaar gelegd en daar kan je ook verschil in zien. En zag dus dat ik gelukkig de V2 heb :D

Zag het dus aan het verschil wat dutchhelipilot zei, in de bevestiging van de blades.

@ Grondsnuiver: ik heb heel wat plaatjes bekeken op Google, maarja dat is niet altijd even betrouwbaar aangezien veel mensen gewoon een foto van een V2 nemen en dat een V1 noemen.

Zo had ik ook gekeken naar het verschil van de frames, naja als je dus Raptor 30 v1 frame typt krijg je dus gewoon een V2 frame te zien, ook in webshops.

Maar igg bedankt dus, kan ik weer met een gerust hart gaan slapen :P

Slapen ??? Slapen ??? Zorgen dat dat ding vliegt en gaaaaaan met die heli !

Simmen tot je erbij neervalt en VLIEGEN !!!.... Oh, ben een beetje aan het doordraven.... Het is ook al 12:56u. Ok, stoppen die sim....uuuh.... klik

Slapen ??? Slapen ??? Zorgen dat dat ding vliegt en gaaaaaan met die heli !

Simmen tot je erbij neervalt en VLIEGEN !!!.... Oh, ben een beetje aan het doordraven.... Het is ook al 12:56u. Ok, stoppen die sim....uuuh.... klik

Zou wel willen, maar helaas is er (volgens mij) geen sim voor de Mac OS X :(
Of weet iemand er eentje?

Moet nu af en toe op de pc van mn broertje, helaas...

Hoi,

Ik heb Reflex als simulator, maar deze draait alleen op Windows. Ik heb daarom ook Vbox op mijn Imac draaien. Windows als guest system geinstalleerd en Reflex draait weer als een tierelier.

Gr. Paul

Hoi,

Ik heb Reflex als simulator, maar deze draait alleen op Windows. Ik heb daarom ook Vbox op mijn Imac draaien. Windows als guest system geinstalleerd en Reflex draait weer als een tierelier.

Gr. Paul

Ik hoef geen windhoos meer op mijn computer. heb ik straks weer een virus.

Deze werkt prima, is nog mooi ook :D

Back