Verschil volgas regelaar en zender....

Student

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Ik heb weer eens iets bijzonders....

Laatst was ik met mn Trex 450 V2 aan het rommelen met throttle curves.
De Idle 2 had ik ingesteld op 100-90-100, Idle 1 op 90-80-90.

Ik heb nog een tijd rondgevlogen met een nog wat lagere idle 1 curve, dat geeft wat extra vliegtijd. In die instelling verbruikte hij ergens rond de 200 en 230 mah per minuut.

Bij het laden kwam ik er achter dat de idle 1 instelling op 90-80-90 ongeveer 300 mah per minuut uit de batterijen trok. Batterij werd niet zo warm, motor en regelaar daarentegen waren niet blij met me.:p

Nu viel het mij op dat er geen verschil in toeren hoorbaar was toen ik overschakelde van idle 1 naar idle 2.
Ik ben een beetje aan het prutsen geweest, en kwam erachter dat na ong. 75 op de throttle curve in de zender het toerental niet meer omhoog ging.
Het geheel ingesteld op 75-70-75, en zowaar: verbruik ging opeens 80 mah per minuut omlaag, motor en regelaar waren koeler, terwijl er in prestaties geen verschil te merken was...

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt...
Het betreft hier de Trex 450 V2 met een standaard motor en standaard align regelaar..
Zender is een FF 10

Alvast dank

Dit is op zich niet zo bijzonder. Veel regelaars hebben ook de mogelijkheid om de 'eindpunten' van de throttle-stick in te stellen. Voor zover ik kan zien, heeft de standaard Align regelaar deze optie niet.

Oplossing is het zaakje volgas zetten en dan bij 'endpoints' het eindpunt terugschroeven tot vlak na het punt waar hij daadwerkelijk in toeren begint af te nemen.

Daarna kun je 'normale' throttle-curves (100-90-100, bv) gebruiken.

Hartelijk dank voor de reactie!

Ik zal voor de grap eens kijken hoe ik dit eens aan de zender ga vertellen..

Wat ik nog wel erg bijzonder vind is dat het stroomverbruik zo toeneemt bij de hoge curves, terwijl dat de toeren niet toenemen. Is daar zowiesi een llogische verklaring voor?

Back