Verschillen TREX 600 Elektro en TREX 600 Nitro

Ik ben op zoek naar parts voor een Trex 600 Elektro.
Nou vind ik website die parts listen voor de 600 Nitro en de 600 Elektro of ze zeggen alleen Trex 600.
Zijn er enige verschillen tussen deze onderdelen (behalve dan de onderdelen specifiek voor de motor).
Bijvoorbeeld:

• Swashplate
  • Servo
  • Rotorkop
  • Etc.

volgens mij allemaal dezelfde voor deze delen.
er is wel een verschil in de mainshafts: je hebt de esp (korter) en de "andere" mainshaft, deze is langer en gemaakt vr helis met 3de bearing (esp heeft deze dus NIET)

Het frame van de nitro versie is iets breder dus bearing blocks en andere frame verstevigingen kan je niet op de elektro versie gebruiken.
De rest is volgens mij wel uitwisselbaar.

De mainshafts zijn in principe ook uitwisselbaar, de mainshaft van de nitro en van de oude elektro 600 zijn onderling uitwisselbaar en kan je ook op de ESP ruiken, gaten zitten op de zelfde plek alleen de as is een paar mm langer aan de onderkant.
De mainshaft van de ESP kan je niet uitwisselen omdat deze dus een paar mm korter is omdat de ESP versie het onderste lagerblok niet heeft.

Je hebt dus twee elektro versies van de trex 600, de oude elektro en de nieuwere ESP versie, deze heeft een torq tube staartaandrijving.

Laatst bewerkt:
Back