Verschil tussen de kappen:
Stratus 1: Zeer stabiel en rustig, rolt lekker soepel. De eerste kap, sommige mensen zweren er bij en willen niets anders meer rijden, andere niet. Persoonlijk vindt ik hem wel lekker rijden, maar heb toch voor andere kappen gekozen. De kap is afgeleid van een Dodge Stratus.
Stratus 1
Stratus 2: Dit is een kap met veel stuur en weinig grip achter. De stratus 2 komt ook lekker snel door bochtend en valt niet echt dood. Deze Kap is afgelijd van de Dodge Sebing. Persoonlijk vindt ik de HPI Earo Stratus 2 een heerlijke kap, en gaat hij in mijn opinie altijd wel goed.
Stratus 2
Stratus 2 All Purpose: Een kap vaak op glade banen toch nog veel grip levert. Doordat hij een grote vleugel heeft en een schuine neus is de earodynamica goed te noemen en zorgt voor veel grip. Jammer genoeg valt de kap wel meer stil in bochten en heb je een lagere bochten snelheid ten aanzien van een stratus 1 of 2. De kap kan goed vergeleken worden met een Mazda 6 alleen dan met iets meer stuur.
Stratus 3
Stratus 3 Carpet: De carpet versie van de Stratus 3 lijkt heel erg op zijn voorganger. Verschil is alleen dat de neus nog schuiner is gemaakt, voor nog meer stuur. Veel indoor banen zijn namelijk onderstuurd. Dit is goed te zien aan de 2 deukjes op de motorkap. Daar komt de dempersteun van je auto in.
Stratus 3 Carpet
De lightweigth versies zijn net nieuw. Zelf heb ik er ook een kap van, en opviel was dat er veel meer luchtbelletjes in het lexaan gespoten waren. Ze waren ook duidelijk ligter op de weegschaal, maar liefst een 9 gram ongespoten (kap weegt ongeveer 36 gram, iedere kap heeft een ander gewicht naarmate je hem uitknipt en spuit). Maar of het sterker is betwijfel ik.
Groet Robert