Verschillend profiel en/of maat voor en achteraan

Hey, allereerst bedankt voor zo een uitgebreid forum.
Aangezien Rustler een rear2WD is >>>>
Mss een heel onnozele vraag voor sommigen, aangezien voor sommigen vooral het uitzicht telt :))
Mijn vraag: mag je verschillend profiel hebben op achterkant en stock banden vooraan(daar die bijna niet verslijten). Bvb. Gladiators achteraan als off-road en Anacondas op asfalt?
Stock komen die ook toch verschillend, maar zie op alle foto's dat die 4 gelijke banden hebben.
Moet ik ook mijn pinion vervangen als ik naar bredere bandjes ga? Of alleen als ik grotere diameter bandjes ga?
Keep the good work going on peepz.

Laatst bewerkt:
Met een 2 wiel aangedreven auto maakt het niet uit of je voor en achter verschillende banden hebt.
Gearing aanpassen kan inderdaad noodzakelijk zijn as je bredere wielen monteert.

Bedankt voor je snelle antwoord.
Daar ik volledig nieuw ben in RC zal ik wss nog zo vragen hebben naargelang ik vorder :-)
Heb ondertussen ook een groot deel van de forumvragen doorgelezen, dus zullen mijn vragen hoop ik minder noobish zijn !

Als je op asfalt gaat zullen de voorbanden toch ook sneller slijten,ik zou dan ineens een set van 4 onroad banden nemen,al dan niet anaconda's.Kijk ook eens naar medial pro,die maken ook leuke bandjes voor onderandere traxxas.

Als je op asfalt gaat zullen de voorbanden toch ook sneller slijten,ik zou dan ineens een set van 4 onroad banden nemen,al dan niet anaconda's.Kijk ook eens naar medial pro,die maken ook leuke bandjes voor onderandere traxxas.
Ik rij ook gewoon met de anaconda's
Prima bandjes :)
Ook de jconcepts glock zijn fijn

Anaconda's zijn het geworden, nu nog de offroaders geleverd krijgen, denk trenchers (maar zal mijn pignon dan ook moeten aanpassen imho),,,, btw onlangs 2s lipo aangeschaft!
Dus die twee veranderingen wat een wereld van verschil.Krijg de wagen onderhand meer en meer in de hand ;-)
Bedankt voor jullie inbreng

Anaconda's zijn het geworden, nu nog de offroaders geleverd krijgen, denk trenchers (maar zal mijn pignon dan ook moeten aanpassen imho),,,, btw onlangs 2s lipo aangeschaft!
Dus die twee veranderingen wat een wereld van verschil.Krijg de wagen onderhand meer en meer in de hand ;-)
Bedankt voor jullie inbreng
Heeft u de Vxl of de xl-5? Lipo levert namelijk flink wat stroom waardoor de motor meer klappen krijgt er dus sneller kapot is. Ook zou ik als je de xl-5 hebt eerst kogellagers erin doen. Rijdt een stuk beter

Meestal gaat de standaard Titan 12T niet zo heel lang mee, zeker op 2S.
Aan de andere kant heeft een vol 7 cellen NiMh pakket een hoger voltage dan een 2S LiPo, maar een LiPo houd zijn spanning langer, en heeft minder last van spannings dipjes.
Heeft u de motor toevallig in laten lopen in water of droog?

Wel alleen in de (kleine) tuin rondgereden op heel lage snelheid, dus veronderstel dat ik die heb laten inlopen ;-)
Wist zelfs niet dat ik die moest inlopen, totdat ik iets op dit forum er over las.
Alles loopt prima hier, heb een leuke tijd met mijn Rustler, al zal die wel een beetje op de achtergrond gaan rijden.
Reden: e-MTA gekocht van iemand hier in de buurt.
Maar moest het stock motortje van mijn Rustler het opgeven, zal ik voor een upgrade zorgen,,,, sorry bankrekeningetje :oops::rolleyes:

Meestal hoeft het ook niet, maar bij Brushed motoren kan het geen kwaad, zeker bij de XL5 motoren.
Maar op lage snelheid rond rijden helpt wel, dan loopt hij iets rustiger, en is de eerste slijtage minder stressvol.
Maar daar wou ik u even op attenderen, dat u daar rekening mee moet houden als u naar LiPo upgrade.

Ah, dat schijnen goede auto's te zijn, wel een wat ander kaliber dan de Rustler :)

De rustler is mijn eerste liefde, dus die geef ik niet zo gauw op hoor, die zal nog ettelijke jaren meegaan, ge-upgraded of niet!
U mag gerust je zeggen hoor, ik vind dat zo onwennig, maar vind het ook niet erg :friends:
en idd ander kaliber, daar moet ik niet mee tegen mijn schenen rijden (wat ik al gedaan heb met de Rusty) hahahaha

Oh, sorry, macht der gewoonte.
Het schijnen inderdaad leuke auto's te zijn, de Rustlers, doordat ze wat kleiner zijn kan je er ook sneller ergens mee rijden op een kleiner plek.

Back