Verschillende spanningen, welke accus voor motor, zender, gimbal en FPV

Ik ben bezig met het bouwen van een drone, en hier wil ik uiteindelijk de volgende zaken op aansluiten: motoren, flight controller, receiver, gimbal en FPV. De motoren zijn nu aangesloten op LiPo 6S accu's.

Nu willen al deze componenten een aparte input spanning:
1) Motoren via ESC direct op 22.2V
2) ArduCopter OpenSource flight controller op 5V. Hiervoor heb ik een BEC maar die werkt maar tot 18V input
3) De ontvanger van de zender, deze kan tot 6.6V input
4) Gimbal voor de camera, deze moet op precies 12V
5) FPV transmitter, deze werkt op typisch op 11.1V

Ik zat te denken aan de volgende configuratie qua batterijen maar elke hulp is gewenst!
1) LiPo accu 6S 22.2V voor alleen motoren
2) LiPo accu 3S 11.1V voor flight controller (via BEC naar 5V), gimbal en FPV
3) LiFe accu 2S 6.6V voor de ontvanger

Alleen vrees ik dat de gimbal niet goed werkt op 11.1V aangezien 12V vereist is. Maar dat zou het geheel een stuk complexer maken.

Wat raden jullie aan?

Bedankt! Groetjes, Rob

Een volle 3S lipo levert 12,6 Volt

Inderdaad, nominaal is een cell 3,7V, dus een 3S batterij 11,1 Volt.
Maar vol opgeladen zit je rond de 4,2V per cell, dus een 3S op 12,6 Volt.
Ik vrees alleen dat de gimbal bij spannigen die teveel van de 12V afwijken raar gedrag vertoond, vooral bij zo'n goedkope Chinese variant...
Dat valt uiteraard te proberen, maar anders is een spanningsregulator (BEC) misschien toch wel slim...

Heeft er nog iemand aanbevelingen over de combinaties van accupacks?
Ik kom natuurlijk niet om de 6S packs voor de motoren en een aparte accu voor de zender/ontvanger heen, maar verder? Of is er nog iets slims te verzinnen om de zender/ontvanger accu ook voor een ander doel te gebruiken? (gimbal/FPV)

Back