verschillende typesTraxxas rustler vxl en een HPI Savage E

Hallo Allemaal,

Ik ben mij aan het orïenteren op 2 verschillende elektro auto's. Ik zit te twijfelen tussen een Traxxas rustler vxl en een HPI Savage E.

Kan iemand mij adviseren welk type het beste is of welke ik het beste kan kopen.

Laat maar wat horen.

Met vriendelijke groeten,

Remco

de ene heeft 2wd en de andere 4wd dus er is een groot verschil qua wegligging en de savage is meer geschikt voor het betere bashwerk en de rustler is meer een duiveltje doet al :) het hangt dus af van wat jij liever doe/wenst....

Laatst bewerkt:
ik heb ze beide had.
en ik moet zeggen.als je een beetje offroad wil rijden zal de rustler serieus onder doen voor de e-savage.deze trekt zich overal op en over.wel een nadeel is dat je steeds 2 batterijen nodig hebt om te rijden.en is heel duur in spareparts!
een rustler is meer een straatauto.2WD en dan is is hij nog slecht offroad te besturen vergeleken met de savage.
natuurlijk is de rustler vxl wel een pak sneller.echt fun op de baan.goedkoop in spareparts!
maar als je dan toch voor de savage zou kiezen.zou ik u aanraden eerst eens naar een traxxas E-maxx te gaan kijken.zelfde prijs in aankoop.en heel goedkoop in spareparts.en heel veel ombouwmogelijkheden.en sterker dan de savage!

greetz

Laatst bewerkt:
Stampede vxl zit weer mooi tussen in, qua offroad,redelijk te doen, dike fun op straat, en, goedkoop in spareparts, maar 2wd.

Beetje lood op de voorwielen voor wat minder wheelie gedrag, kan helpen.

de ene heeft 2wd en de andere 4wd dus er is een groot verschil qua wegligging en de savage is meer geschikt voor het betere bashwerk en de rustler is meer een duiveltje doet al :) het hangt dus af van wat jij liever doe/wenst....

ik zou eerder zeggen omgekeerd.

De Savage kan werkelijk alles, 4wd, grotere schaal 1/8, kost ook veel meer, is veel krachtiger. Je kan er perfect mee bashen en offroad gaan.
Onroad gaat ook, weliswaar niet te vergelijken met een 1/8 truggy of buggy die een veel betere wegligging zullen hebben onroad.
Nietemin, heavy stuff :)

Rustler, kan je ook beiden mee doen, maar zou zeggen, mss beter om te bashen dan om te onroaden, want dit is enkel achterwiel aandrijving, en dat is moeilijk te besturen aangezien hij nogal veel wheelies maakt :)
Nietemin, dikke fun voor een betaalbare prijs.

Maar als geld geen optie is (en als je een Savage Flux overweegt) kan je evengoed een E-revo brushless kopen.
Is ook 1/8 (hoewel de site zegt 1/10, is hij evengroot als een Flux) hij is ook 4wd, hij gebruikt dezelfde elektronica. Ook perfect onroad en offroad, maar naar horen zeggen, kan hij onroad beter verteren dan de Flux.

Maar als geld geen optie is (en als je een Savage Flux overweegt) kan je evengoed een E-revo brushless kopen.
Is ook 1/8 (hoewel de site zegt 1/10, is hij evengroot als een Flux) hij is ook 4wd, hij gebruikt dezelfde elektronica. Ook perfect onroad en offroad, maar naar horen zeggen, kan hij onroad beter verteren dan de Flux.

ik heb een onroad en offroad wedstrijdje gereden tegen een Savage Flux met mijn Revo Brushless (allebei zelfde motor, regelaar, zelfde banden en 2x 2s cell 5000 Mah lipo)

Nu was ik onroad gewoon niet te verslaan, Vooral de bochten was ik veel sneller (Revo licht een stuk lager daardoor rolt hij minder snel om) en ik was sneller (Revo is meer airodinamische (of hoe je het ook schrijft)).

Met offroad had de Savage nog steeds het zelfde probleem met het omrollen. Snelheid was al een kleiner verschil Revo nog steeds sneller.

We zijn ook weze bashen. was allebei er tof. De Savage kan alleen backflips maken. De revo kan dat ook. ik heb het nog niet geprobeerd met 2s lipo's egter wel met 3s lipo's kleinste tandwiel. Gewoon de koppeling aandraaien, Niet dat het heel goed is voor de auto. Had top van ik gok 100 km/h.

Voor de rest heb ik zelf ook een rustler VXL gehad. Heb ik verkocht omdat ik het verschil zag tussen een Revo (wat egt een top auto is) en de rustler. Met top snelheid was de revo nergens. ik heb met de rustler (kleinste tandwiel 3s lipo) 120 km uur met de auto gemeten reed nog geen volgas. gaf ik vol gas kwam de voorkant los ging over de kop op zijn kap 300 meter glijden en niets stuk. Toen ging ik offroad helemaal k*t!! egt vreselijk. hij zal het wel goed doen op tapijt.

Voor de rest had ik nog 500gr Messing blokje voorop de rustler. Toen een top van 135 km/h reed. De voorkant kwam niet meer omhoog bij hoge snelheid, met optrekken nogsteeds. maar de bochten waren heel moeilijk te nemen.
ik heb die maand wel lol gehad van de auto.

Voor de rest: Wil je competitie gaan rijden? dat probleem had ik. Maar ik heb een buggy erbij gekocht. niet nagedacht wat ik wou. Rustler de deur uit en Revo erin! toen wou ik op de mach indoor gaan rijden, kon niet auto was te groot. dus de buggy in huis gehaald.

Dit is slechts een advies!!

Mvg, sJimmy

Laatst bewerkt:
savage flux VS revo brushless blijft een eeuwige discutie. maar de savage valt nu ook weer niet zo snel om als je er goed mee kan rijden..
bij de savage heb je gewoon een beetje meer rijervaring nodig dan een revo

gewoon een e-savage nemen veeel sterker

Het "enige" dat de savage flux en de e-revo overeenkomstig hebben is het feit dat ze dezelfde motor+esc hebben ;) . Monstertruck vs truggy...

savage flux VS revo brushless blijft een eeuwige discutie. maar de savage valt nu ook weer niet zo snel om als je er goed mee kan rijden..
bij de savage heb je gewoon een beetje meer rijervaring nodig dan een revo

gewoon een e-savage nemen veeel sterker

Ik lees toch teveel problemen met de diverse aandrijfonderdelen op de savage, dus die "veeel sterker" is een biased opnion en een overstatement gewoon omdat je zelf een Savage hebt.

De E-revo is de degelijkste van de 2 afgaande op divers opzoekingswerk.
En zoals de sJIMMY al poste blijkt de E-revo all round gezien de beste performer te zijn...

Het allerbeste onroad en offroad is een 1/8 buggy of truggy. Als geld echt geen optie is kan je een Team Associated RCT8e kopen (is wel zelfbouw) of een nitro versie en daarna zelf ombouwen tot een electro wagen door bijvoorbeeld een Castle Creations Monster Mamba combo erin te steken. Zal je uiteindelijk ook 600-700 euro kosten, maar je hebt 1 van de betere wagens op de markt.
oordeel zelf:
[media=youtube]c6wBuTcZqZg[/media]
Nard Cox van het forum heeft zelf ook eentje en dit is zijn topic: team-associated-rc8te

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat de savage sterker is wordt door meer mensen gezegd hoor. De savage reeks is al heel erg door ontwikkeld en voor je iets kapot krijgt moet je het toch wel erg bond maken...

De e-revo heeft overigens ook problemen met de aandrijving!

Rc8te kost inclusief zender en motor toch al gauw 1000 euro hoor, verkijk je daar niet op. Maar dan heb je wel echt goed spul (dx3s, goede kwaliteit servo enz.. ). Kwaliteit is wel een stuk beter van de auto, dus zul je minder snel schade rijden.

Overigens heeft de rc8te wel stalen aandrijfassen en een midden diff.. daar ben je al 150 euro aan kwijt om dat up te graden, dus dan zit je ook richting de 900 euro met de e-revo. Dus ja.. betaal je nu echt meer voor een rc8te?

De belangrijkste + van een rc8te vind ik toch wel dat het een bouwpakket is. Zelf bouwen leer je meer van als in een handleiding kijken hoe je nou iets uit elkaar moet halen.

Edit: Ik denk trouwens dat het hier gaat tussen een rustler vxl en de e-savage (HPI E-Savage Sport RTR RC Car by HPI Racing Europe) en niet de savage flux.

Als je tussen die moest kiezen zou ik voor de rustler vxl gaan, is een veel degelijkere auto en onderdelen kosten (bij wijze van spreken) geen drol. Verder zijn er veel meer mensen met een rustler vxl dus info krijgen is een stuk makkelijker als bij de e-savage. De rustler is overigens wel 2wd maar bij de juiste banden keuze trekt het net zo hard op als een 4wd.

Je zou eventueel ook kunnen wachten tot de slash 4x4 uit is, die kost ~400 euro en heeft een 2.4 ghz zender en wel 4 wiel aandrijving ;)

Laatst bewerkt:
om weer even on topic te gaan........( weer die discussie over revo en flux pfffff )

Om kort antwoord op je vraag te geven.

Wil je snel rijden onroad, en met de juiste afstellingen/banden/etc ook offroad , neem je de rustler vxl.

Wil je alleen bashen en zal je niet of nauwelijks onroad gaan, neem je de e-savage.
Let erop dat deze wel sneller omvalt dan de rustler omdat hij gewoon hoger op de poten staat.

Rustler parts zijn weer goedkoper.

Mijn keuze zou op de vxl gaan.

Ja idd, De rustler was ook mijn eerste auto!! Maar wou meer!

De rustler heb je geen idee voor nodig om te te sleutelen. De savage weet ik niet.

En 5 euro voor een draagarm set (onder en boven) is niet duur!! (had ik ze voor)

Voor de rest kan je altijd wel via via onderdelen kopen die nog goedkoper zijn.

in ieder geval succes!!

E Savage is veel fun,en erg sterk..heb er ook 1 gehad..Traxxas vind ik een beetje plastiekachtig..(maar wel sterk plastiek;))

Het allerbeste onroad en offroad is een 1/8 buggy of truggy. Als geld echt geen optie is kan je een Team Associated RCT8e kopen (is wel zelfbouw) of een nitro versie en daarna zelf ombouwen tot een electro wagen door bijvoorbeeld een Castle Creations Monster Mamba combo erin te steken. Zal je uiteindelijk ook 600-700 euro kosten, maar je hebt 1 van de betere wagens op de markt.
oordeel zelf:
c6wBuTcZqZg[/media] - RC8Te, RC8Te and HPI Savage Flux bashing in sandpit, last bash of '09
Nard Cox van het forum heeft zelf ook eentje en dit is zijn topic: team-associated-rc8te

Ik denk dat je voor all-around dan nog beter voor een Muggy (team Losi) kunt gaan. draagarmen etc van de LST2, maar dan met een Truggy chassis er tussen. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back