Hallo, Is er zoveel verschil tussen deze 2 gyro's ? Mensen met ervaring graag. Ik ben van plan om de GY240 op mijn zoom te plaatsen maar er wordt hier zo hoog opgelopen met de GY401 die dan wel een stuk duurder is. Of is de GY 240 meer dan voldoende voor mijn Zoom :?: :?:
ik denk dat de GY240 voldoende is voor je zoom. het verschil zit um namelijk in het "waarmee kunnen afstellen". je MOET de 401 met de zender instellen en de 240 MOET je op de gyro zelf instellen.
Een GY401 kun je op DS (digitale servo mode) zetten, daardoor stuurt hij 2x zo snel uit als je een Digitale servo gebruikt (9253/9254) Cheers, Rich 8)
Als je de gyro alleen voor de Zoom (of een andere micro) wilt gebruiken zou ik voor de CSM LW200 gaan. Prima HH-gyro, lichter van gewicht en een stuk goedkoper.
persoonlijk was ik niet onder de indruk van de CSM 200 LW tegenover de 240 of 401 als ik eerlijk moet zijn.
Ik had al eens exact deze vraag gesteld: Wat is het nuttige verschil tussen een GY240 en GY401 Gyro? een stuk goedkoper valt ook wel mee hoor. CSM LW 200 bij www.4rc.nl: 83.95 GY-240 bij www.e-heli-shop.de: 89€ Ik deel deze mening ook wel. Ik vind hem net even minder goed presteren. Hij doet het ook wel goed hoor, maar net ff minder dan de futaba. Hij is helaas wel een stuk zwaarder, wat bij een micro wel meespeelt.
Die 240 is dan behoorlijk naar beneden bijgesteld. Was toch steeds iets van €120? In dat geval zou ik voor de 240 gaan die kun je ook voor de full-size gebruiken. Nee dan toch maar een 401. Keuzes, keuzes...
De 240 is prima! ook voor een brandstofheli tenzij je te lui bent om hem op de heli af te stellen i.p.v. op de zender. als je er maar een snelle servo opzet.
nou, ik heb dus gevallen gehoord dat dat juist niet werkte met de 240, ronald haan heeft er nog eens iets over geschreven, nadat een belgische piloot problemen had met een 9253 erop, zal straks wel eens zoeken naar het topic, of ik het nog kan vinden.
het was zo dat de 9253 servo het niet goed deed en als je dan een andere servo er op zette dan deed hij het wel goed, Ronald had toen een graupner digitale servo er op gezet en het werkte wel goed. ik kan het stukje ook niet vinden van Ronald.
Hey, Bedankt allemaal voor jullie reactie. Blijkbaar is het niet zo evident om te kiezen, maar toch maak ik uit jullie reacties uit om te gaan voor 240 als ik bij micro heli's blijf maar indien ik nog zou willen overstappen naar brandstofheli's toch een een 401 aan te schaffen. Ik zal er nog eens moeten over slapen en eens kijk hoe vol mijn beurs nog wel is !! Thnx :lol: