Verslag bezoek Intermodelbau beurs Dortmund.

Discussie in 'Vliegmeetings' gestart door Corné B, 20 apr 2023.

  1. Corné B

    Corné B

    Lid geworden:
    4 dec 2007
    Berichten:
    4
    Vandaag als modelvlieger naar de modelbouwbeurs Intermodelbau in Dortmund geweest.
    We hadden verwacht veel mooie modellen en handelaren met onderdelen en beursaanbiedingen te kunnen bekijken.
    Echter niets van dit!
    Modellen maar ca 10 stuks en onderdelen buiten wat kabeltjes helemaal niets.
    Voor de modelvliegers die nog willen gaan heb ik maar 1 tip, GA NIET!!!
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Dat is al jaren zo. Ga volgende week naar prowing, dat is zoooooo veel beter.
     
    Alexzzz vindt dit leuk.
  3. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Krabbendijke
    Als je op de website kijkt, dan zie je dat ook hoor, verbaasde niets.

    Maar als je belangstelling ietsje breder is, is er genoeg te zien.
     
  4. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Het is moeilijk een schatting te maken maar ik zou zeggen dat de beurs 70% gericht is op treinen. Veel van de bekende vliegtuigwinkels en vliegtuigstanden etc waren afwezig.
    Maar ook grote afwezigheid van de shops voor RC randapperatuur. Als je op zoek was naar lipo's , servo's of esc & brushless motoren was de keuze heel beperkt.
    Wat er wel was voor vliegtuigen, de demo kooi , de stands , en berlinksi...en servo kabels en stekkers. Grapje van een vriend, wel verlangdraad maar geen servo's.....
    De overige 30% wordt aangevuld met boten , vrachtwagens, grondverzet, tanks...crawler...Lego. Ik zal nog wel wat over het hoofd zien. Maar voor vlieg, heli en drones moet je op deze editie niet zijn.

    Wat wel opviel , is dat er toch weer veel volk rondliep. Meer dan de afgelopen 3jr mss wel. Misschien met men daar eens nadenken of er een markt is voor een apparte vliegbeurs....Ofwel om de 2jr een vliegtuig editie organiseren. Dan weet je het vooraf of er veel of weinig RC gaat zijn.
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Prowing! Die vliegbeurs is er al, volgend weekend :)
     
    Alexzzz en Berto vinden dit leuk.
  6. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Krabbendijke
    Dan heb je toch een hal gemist denk ik
    Er was een groot afgeschermd gedeelte waar de drones oefenden, ook 1 waar gevlogen werd.
    Het was idd geen vliegbeurs, maar er was wel.

    Wij gingen voor de techniek, en dan is er in ieder geval genoeg!

    Groeten,

    Arie
     
  7. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.081
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ik kan mij alleen maar bij de voorgaande sprekers aansluiten. Intermodellbau was 15 jaar geleden al aflopende zaak voor modelvliegers. Gelukkig dit jaar weer Prowing!!
     
    Alexzzz en Arnold 85 vinden dit leuk.
  8. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Voor kopen moet je ook niet meer naar een beurs gaan. Vroeger lag er veel voorraad en waren er koopjes maar online is al zo lang zoveel groter dat je op een beurs komt voor inspiratie. We lopen nu in Dortmund en er is echt genoeg te zien. Qua vliegen niet veel maar dat past ook niet eigenlijk. Dat lost prowing op.
     
    Alexzzz, Berto en AHoogendijk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina