Ik vond in een antiek zaak in Co Sligo Ire een boek over de scheepvaart van toen. Tot mijn verbazing een gedeeltelijk publcatie van Gerrit de Veer uit zijn boek: The Three Voyager of Willem Barents to the Artic Regions en vertaald naar het engels in 1607.
Het zijn jpg's daar ik niet in staat ben om pdf's samen te stellen
Zelf ben ik bezig me het bouwen van een Kolderstok WB en alle info die ik nodig heb om hem the bouwen haal ik van het forum af met het lezen van diverse verslagen. Mijn dank daarvoor.
Antiek zaak Sligo
Gerrit schijnt mee gevaren te hebben op de laatste reis, hieronder een link van/uit de digitale bibliotheek voor de nederlandse letteren
www.dbnl.org
Veel lees plezier.
Het zijn jpg's daar ik niet in staat ben om pdf's samen te stellen
Zelf ben ik bezig me het bouwen van een Kolderstok WB en alle info die ik nodig heb om hem the bouwen haal ik van het forum af met het lezen van diverse verslagen. Mijn dank daarvoor.
Antiek zaak Sligo
Gerrit schijnt mee gevaren te hebben op de laatste reis, hieronder een link van/uit de digitale bibliotheek voor de nederlandse letteren
Gerrit de Veer's Waerachtighe Beschryvinghe Vibeke Roeper en Diederick Wildeman, Waerachtighe beschryvinghe van drie seylagien, ter werelt noyt soo vreemt ghehoort, Gerrit de Veer - DBNL
Op deze pagina lees je de tekst 'Waerachtighe beschryvinghe van drie seylagien, ter werelt noyt soo vreemt ghehoort' van Gerrit de Veer

Veel lees plezier.