Versnelling !!

Hallo allemaal,

Heb een thundertiger bmw m3 van Hachette in mijn bezit , en heb hem in elkaar gezet.
Maar als ik de motor start dan gaan de wielen gelijk draaien,kan dus niet stationair draaien met de wielen stil.
Hoe los ik dit op ,en waar moet ik het probleem zoeken ??
Ben pas met RC begonnen dus ben een leek.
:confused::confused::confused:

Naast de afstelling van de motor en koppeling, zal een rc auto met de wielen van de grond altijd wel de wielen laten draaien.
Als de koppeling echt aangrijpt, dan is je toerental motor te hoog of je koppeling moet bijgesteld worden.

Veel koppelingen zijn niet bij te stellen, vaak is er een veertje gebroken of een schoen vervormd. In een uiterste geval zijn de veertjes slap geworden.

In ieder geval zit het probleem in de koppeling als je zeker weet dat de motor goed laag stationair draait.

Indien je de boel nieuw in elkaar hebt gezet moet je met een aantal dingen rekening houden.
- de koppelingsklok op de koppeling moet vrij draaien
- de gasbediening moet goed afgesteld zijn. Als je rem mag de carburateur niet verder dicht gaan, die moet al bij rust op dicht staan (de stationairschroef houd hem open).
- stationair moet goed laag staan, ik weet het is moeilijk om te zeggen wat goed is maar bekijk dan wat youtube filmpjes en je krijgt een aardig idee hoe stationair moet klinken.

Back