Versnellingen op HPI Baja 5sc 5b 5t (ss)

Hallo

Kan iemand mij hier helpen ik ben vanplan een versnellingsbak te installeren op mijn Baja 5SC SS maar nu was de vraag is dit af te raden of juist niet? Offroad rijden mag en kan dat met een versnellingsbak dus korte stukken optrekken misschien minder nut lijkt me maar ik weet het niet zeker en dan 2 speed of 3 speed nemen?? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een two speed versnellingsbak nuttig, nee, niet echt, althans, op een offroad wagen.
Heb het zelf op een nitro offroad wagen gehad, klonk leuk maar de top snelheden ligt hoger dan je vaak offroad zou rijden.
Als je offroad rijdt en je wielen slaan ineens door terwijl je nog in de 1 zit, dan schiet ie door naar de 2, maar zodra de wielen weer grip hebben zal ie waarschijnlijk weer in de 1 schieten, zal zeer vreemd overkomen.
En de vraag is nog, gaat je bak vastzitten als er wat zand in komt, zou best nog eens kunnen.

Volgens mij is het enkel serieus nuttig op onroad wagens, maar die gaan ook voorbij de 80, en 80 halen op een enkele versnelling zal tijd kosten.
Ook het voordeel van een versnellingsbak is om de motor in zijn werk-rpm-range te houden, waar de motor het snelste is dus.
Maar met een benzine wagen, staat de koppeling vaak al rond de werk-rpm of vlak ervoor, en vandaar dat de versnellingsbak niet veel uitmaakt tenzij je enkel speedruns gaat doen en de bak nodig hebt voor hoge top.

Back