versnellingsbak traxxas T-Maxx

• Topicstarter Topicstarter T Maxx rijder
  • Startdatum Startdatum
T

T Maxx rijder

Guest
Wie kan mij vertellen wat de oorzaak kan zijn dat hij niet meer overschakelt naar z'n tweede versnelling en wat ik hier aan kan doen?
En ik wil graag van iemand te weten komen hoe vast als je de slipper-clutch moet (het moertje bedoel ik met veer)aan moet draaien??

mvg A Hagen

Let op dit kan volgens mij een combinatie probleem zijn. Mijn T-Maxx schakelde laatst ook niet op maar ik kwam er achter dat dit kwam omdat de slipper clutch door slipte. Ik heb de clutch vaster gezet en het probleem was opgelost. Logisch natuurlijk want met een slippende clutch blijft het bak toerental te laag om te schakelen.

Mocht het probleem niet de clutch zijn, het schakel moment van de bak kan met een schroefje op de bak afgesteld worden, even het manual downloaden en je weet alles (anders vind je het schroefje wellicht niet :o)

Hoe vast de clutch moet... ik vrees op gevoel. Zoals ik het begrijp is hij er alleen om klappen op te vangen in de transmissie, bv als de auto met vol gas neer komt na een sprong. Ik heb hem dus zo vast gezet dat ik vrij veel moeite moet doen om met de hand de clutch nog kan laten slippen. Ik wil in ieder geval niet dat de motor door de clutch heen kan trekken.

Mocht ik het fout hebben of mocht er een betere manier zijn voor de clutch dan hoor ik het graag!

Back