Verstelbare sproeier Thunder Tiger 50

Ik ben op zoek naar een rubberen ringetje om de verstelbare sproeier, oftewel verstelbare sproeier van de Thunder Tiger pro 50 motor. (Mijn rubberen ringetje is gebroken.)
Als u er nog 1 heeft liggen hou ik me graag aanbevolen.

Zoniet??

Weet iemand waar je die kan bestellen, mijn zoek tocht heeft niets opgeleverd.

Ik dank u voor alle moeite.
 
Laatst bewerkt:
Garages cq auto-materialen zaken hebben vaak een doos met hééél veel maten ringetjes, misschien daar even proberen. Succes
 
Hallo.

Ik ben jan doornhein.
Ben 21 jaar en ik kom uit herkingen.
Ik ben nieuw op het forum en ik heb een raptor 50 heli.

Kan een van jullie mij helpen?

Il heb de heli nieuw en heb hem 2 tankjes laten lopen.
Maar de uitlaat rookt niet. Soms een klein beetje maar is echt minimaal.
Er komen wel druppels uit de uitlaat en ik draai op 5%.
Maar op alle filmpjes zie ik we allemaal roken. Dus ik durf nog niet te hoveren. Als ik vol gas geef rookt hij ook heel slecht .
Bedankt alvast
 
Bedankt alvast.

Heb een thunder tiger pro 50H motor.
Heb 1 stel schroef gevonden met tandjes erop
deze is volgens mij voor je brandstof en lucht mengsel toch?
Zou ik nog een stel kunnen hebben? En zou er dan wel een pluimpje uitkrijgen?
Dit is mijn eerste brandstof heli. Dus vandaar deze vragen allemaal.
 
In de gashevel zelf zit nog een stelschroef. DAT is de kleine naald.
Die bepaald bij een TT motor heel erg veel.
Stel die eerst wat vetter
Hover 20 seconden
Voel de backplate (die moet je ongeveer 7-8 sec. vast kunnen houden)

Te koel? = opnieuw
Te heet? = afkoelen, dan opnieuw proberen

De pinchtest werkt minder precies bij TT motoren.
Begin direct met de hovertest zoals hierboven beschreven.
 
Okee. Ga ik dat doen bedankt.
Maar waar zit de backplate?
En kan je op 5% nitro vliegen?
Sommige mensen zeggen dat het niet goed is.
Dat ik 10% tot 15% moet gebruiken.
 
In de handleiding heb ik er een pijl op staan.
Het is de onderkant van de motor die naar de bodem wijst asl hij staat.

5% Nitro kan prima mits je de juiste plug gebruikt en afstelling.
Voor hoveren en rondvliegen geeft dat power genoeg.
Check ook jouw plug eens. Is de spiraal nog goed?
- Mooie ronde vorm?
- niet wit uitgeslagen?
- Niet dof?

Je moet rond een OS#8 of ENYA#4 uitkomen voor jouw setup.
 
Korte test (staat ook in de handleiding): starten, en ff luisteren of het toerental verandert als je de stroom van de plug haalt.
Bij een kapotte plug zakt het toerental

Alleen is dit niet helemaal 100% zuivere koffie, als een afstelling erg mis is kan de brandstof de plug "uitpissen", en kan het toerental ook zakken/afslaan
(had ik laatst toen ik een vliegtuigmotor compleet had gereviseerd)
Bij een te koude plug gebeurt dit ook, dan moet er een ander type in.

En altijd een opgeladen reserve glowdriver bij je hebben :mrgreen:
Je denkt altijd dat het nog wel kan
Tot die ene keer dat het dus net niet meer gaat

Met die handleiding komt het zowieso goed
Daarna moet je er een beetje gevoel mee opbouwen
Voornaamste is op de temperatuur te letten in het begin, hij mag niet lang te arm lopen
En hij moet wel op temperatuur komen

Welke omgeving vlieg je rond?
 
K ben gisteren even bezig geweest met afstellen maar kom er nog niet helemaal uit.
Ga hem aflaten stellen bij een specialist.

Bedankt voor jullie moeite voor mij.
 
Hoi Jan,
Als je de raptor 50 nieuw hebt gekocht had je beter niet zelf aan het motertje zitten afstellen als het je nog niet duidelijk is wat je af moet stellen.
Wat voor nitro heb je????
Met 18% olie is low smoke en dan zal ie inderdaad minder roken
dan de normale met 22 % olie.

De lage naald zit in het zwarte gashendeltje en wat ik uit eigen ervaring weet is dat het met dat motertje een heel geklooi kan zijn als je eenmaal aan die lage naald gaat draaien. Je kan dat motertje met 5% nitro vliegen maar je kan ook 10 % proberen. Dan zal het afstellen iets makkelijker zijn.
Zoals gezegd, de onderkant van de moter, de backplate, daar kun je met je vinger in voelen of het motertje na een paar minuten vliegen erg heet is geworden of redelijk heet. Een globale leidraad is dan dat je je vinger ongeveer een seconde of 5 er op moet kunnen houden. En dan niet met
tranen in je ogen omdat je vingers in de fik staan:D

De hoge naald is die met die kartelschroef en daar hoef je vrij weinig aan af te stellen. Hooguit als het weer qua temperatuur wat veranderd een klikje of 2 armer of rijker. Met klok mee is armer.
De hoge naald is ook een soort gateway voor de kleine naald en is dus OOK mede bepalend wat je met de lage naald qua bereik in kan stellen. Zet die hoge naald dus op de maximale rijke fabriekstand (zit meestal marge op)
Daarna moet je de lage terug op de fabriekstand zien te krijgen en dan met die lage fine tunen.

Ik heb nu een redline van thunder tiger en daar zit de lage naald wat logischer qua fabrieksafstelling. Bovenkant schroef gelijk met oppervlak carburateur is fabrieksstand. Ook zit er een membraam tussen de carb en het motertje. Ding vliegt super en rond de 20 minuten op 1 tankje met 10% rapicon.
Succes ermee.


Gr.Rob
 
Back
Top