verstevigen van vliegtuig

beste mensen ik ben nieuw in dit wereldje .

Nou ja nieuw begon met een heli en die is gecrached.

men zij koop een easy star en dat heb ik gedaan vliegt prima maar is nu echt zovaak opgelapt (je kent het wel 30 potjes lijm verder) dat ik mijn eigen F15 heb gemaakt van depron.
moet zeggen is mooi geworden maar ik blijf een beginner en het matriaal blijft depron dus toch maar niet mee gevlogen.

heb me een houte zwever gekocht 210cm leuk maar kan niets hebben wat harde landing betreft .
nu is mijn vraag aan jullie is er een soort hars (glasvezel of zo) te verkrijgen waarmee ik de depron kan insmeren behandelen dat het helemaal uithard en wat meer crach bestandig zou kunnen worden of waar ik mijn zwever mee kan behandelen
Ik heb hier nog geen ervaring mee maar zou het wel eens willen proberen .

Ggroetjes Bart

't Is een open deur intrappen en een waarheid als een koe: vliegtuigen ontwerp je om te vliegen, niet om te crashen.
Maak je het toestel zwaarder dan wordt de landingssnelheid hoger, onelegante landingen zullen daarmee nog slecher aflopen.

Heb je ervaren hulp bij het bouwen en leren vliegen? Dat zal enorm schelen, bij zo'n piepschuim ding is een kreukeltje niet zo erg, bij grotere toestellen wordt het vervelender. Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van club in NL & B:
www.airtoi.com -> clubs
www.modelvliegsport.nl -> clubs

@ bartkiewied, ga aub naar een modelvliegclub, in jou buurt zitten enkele clubs vrij dicht op elkaar en om daar tussenin te gaan wildvliegen is vragen om problemen.

Nee, er is geen manier om Depron streker te maken zonder dat het zwaarder wordt. De enigste modellen die redelijk cashvast zijn zijn vliegende vleugels uit EPP en die zijn als beginner bijna niet te vliegen. ga naar een club en laat je daar door een goede instructeur het modelvliegen aanleren, dan garandeer ik je dat het zonder brokken gaat en dat je modellen dan ook langer mee zullen gaan dan enkele weken. Mijn oudste depron model is ruim 2 jaar oud en vliegt nog steeds perfect.

Back