verstevigen/waterdicht maken

• Topicstarter Topicstarter arjan935
  • Startdatum Startdatum
A

arjan935

Guest
Hallo,

Ik ben zelf voor de eerste keer een bootje aan het maken van triplex.
nu is mijn vraag als ik straks de romp klaar heb, hoe moet ik hem dan behandelen voor extra stevigheid en om hem 100% waterdicht te maken?

Groeten Arjan

Hoi Perk,

nee het is geen watervaste triplex. dat G4 zal ook wel genoeg zijn denk ik, mijn boot is van 3mm triplex. vult dat ook kleine spleetjes op, of moet ik hem toch eerst plamuren? zo ja wat voor een plamuur kan ik dan het beste gebruiken? ik ben nieuw in de modelbouw, dus ik blijf maar vragen hoor!!! waar kan ik de G4 kopen?

alvast bedankt,

groeten arjan

euh .... goede vragen.

G4 is een soort dikke lak en vult geen spleten op - dus je zal moeten plamuren.

meerdere lagen zijn aangewezen, maar zeker schuren ertussen anders krijg je een bobbelig oppervlak.

G4 kan je kopen bij Vosschemie in Lier (belgie)

Ik ben niet zeker of die ook postorder doen, ik woon er niet zo ver af zie je.

Patrick

ie er ook een andere naam voor g4? of iets wat bijna gelijk is en en nederland te koop is? daarvoor naar belgie te rijden lijkt met niet echt handig.

G-4 kun je ook krijgen bij de nederlandse vestiging van voschemie in Roggel (L). Ik heb daar enkele jaren terug de g-4 variant gehaald die niet vergeeld. Deze is iets minder hard na uitharden.

G4 wordt o.a. in de bouw gebruikt om muren af te dichten tegen indringen van water. Je zou dus eens bij een bouwmaterialen handel kunnen proberen.
Onderstaand de beschrijving van G4 (bron: vVosschemie Belgie)
1 Beschrijving

Als hechtings- en beschermingslaag kan een 1-component oplosmiddelhoudend PU hars gebruikt worden. Het PU hars reageert op luchtvochtigheid en is beperkt UV-bestendig (dit betekent dat het vergeelt met de tijd). Het is een uiterst krasvast, hoogglanzend vernis dat goed bestand is tegen oplosmiddelen en chemicaliën. Het middel hardt kleefvrij uit.

2 Toepassingen