vertanding ta 05 ms met 3.5 novak brushless

hallo ik ben nieuw op dit forum
maar kan iemand mij vertellen wat de beste vertanding is voor een tamiya
ta 05 met novak 3.5 brushles

vr grt kd

Beste is om gewoon een beetje zelf uit te proberen. Wij weten niet hoe warm alles in jou auto word omdat je misschien wat hop-ups hebt of een fan op je motor/esc.

En toch is er een prima antwoord op te geven.
Het betreft een modified setje, dus de meeste modified rijders kunnen je voor hun baan wel de overbrenging geven.. Dan zit je in elk geval in de goede richting.

Het wel of niet hebben van Hop-ups maakt niks uit. Daar zal de motor niks van merken.
Ik rijd zelf geen modified maar denk dat je ergens in de richting van de 8-9 moet gaan zitten.

Rijd je lipo of cellen?

Maar het maakt toch wel uit hoe soepel de auto loopt?

Ja maar hoe meet je dat? en is dat met hopups aan te passen?

in principe heeft een TA05 hetzelfde aantal lagers als een TRF416 en ook dezelfde pulleys als andere TRF autos.. Dus de hele aandrijflijn heeft ongeveer dezelfde weerstand. Hier kun je met hopups weinig aan doen. Misschien een low friction belt.. maar ja daar rijden ze dan weer niet mee in de modified klasse.

De 3.5 turns motor heeft zoveel vermogen dat hij eerder je auto uit elkaar trekt dan loopt te miepen over een beetje meer of minder weerstand.

het is een tamiya ms ta 05
gaat inderdaat erug snel
maar heb problemen met mijn regelaar
hij houd volgas in
en de condensator begon te lekken denk dat die overleden is:(
geeft de zelfde problemen aan zo die in het boekje staan bij een kapotte
condensator
stap denk ik toch maar over naar lrp:mrgreen:

Allereerst zou ik je regelaar opnieuw instellen op de zender zodat je zeker weet dat hij volgas gaat.
Daarnaast zorgen dat je condensator weer goed is en dan eens testen hoe alles werkt.
Als hij vervolgens nog inhoudt kan het zijn dat je vertanding te zwaar is of dat je accu's het gewoonweg niet aankunnen.

Wat voor configuratie accu's rijd je: side by side of stick packs? en welk merk?

ik rijd xcell stick packs
heb er eerst ook gewoon mee gereden en na een paar maandjes denk ik weer een te rijden en heb ik dit probleem

vr grt

Back