Vertellen waar je iets kunt kopen niet toegestaan?

PH_AJH

In Memoriam
Forum veteraan
Hallo,
Ik heb een vraag. Mijn blik viel op dit draadje: http://www.modelbouwforum.nl/forums/%5Bte-koop%5D-rc-vrachtwagens-trucks/103174-kieptrailer-gezocht.html#post1567083
Daar wordt gevraagd waar je iets kunt kopen en als daar antwoord op komt blijkt dat niet te mogen. Eerlijk gezegd heb ik dat in andere draadjes niet eerder gezien. Valt dit dan onder reclame of zo? Dan zal ik daar voortaan terdege rekening mee moeten houden en eerlijk gezegd wordt het dan wel heel moeilijk mensen op weg te helpen.

Voor de goede orde, ik snap heel goed dat winkelbesprekingen niet zijn toegestaan, evenmin als het promoten van bedrijven die je sponsoren, of als je zelf een bedrijf hebt het maken van reclame voor je eigen producten.
Maar als iemand vraagt: welke lijm kan ik gebruiken voor depron, en ik zeg: "Gewone hobbylijm van de HEMA werkt uitstekend".....Of: ik zoek een Rascal die niet meer gemaakt wordt, weet iemand er nog één? En je antwoord is: "Bij A te B ligt er nog één in de opruiming".....overtreed ik dan een regel?

Jij bent dan net als ik elke keer in overtreding wanneer we iets posten ;-)

Maar op het veterenanen gedeelte was er naar aanleiding van een soort "winkelbespreking" ook deze opmerking voorbij gekomen en dit is geen probleem.

Je mag een ander heus wel wijzen waar iets te koop is :yes:

Je mag best zeggen, waar een artikel goed, en goedkoop te koop is....
Daar is niets mis mee...

Echter, als je over de winkle zelf gaat beginnen, over de service, gebrek eraan, dan word het link, en dat is niet gewenst.

Aan de andere kant, stel je hebt een belang in die winklel, dan is het spammen van die winkel ook "not done".

Maar als je verder geen motief hebt om er zelf beter van te worden, kan je best zeggen waar je wat koopt....

Tuurlijk mag je vertellen waar je iets mag/kan kopen.... Het is wat anders als er actief geplugd word voor een toko of als het op gaat vallen..

Het zou mooi zijn als het niet zou mogen, dan kan het halve forum op slot.

Robert

Ik vraag me nog steeds af waarom er dan hier: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd > staat 'Reclame maken voor leveranciers is niet toegestaan'. Aangezien het, op de manier dat het in veel gevraagd-topic's gedaan word, wel is toegestaan.
Mss handig om de werkelijke reden op te geven, daar, en niet wat er nu staat. Dit geeft enkel verwarring. (zoals dit topic, en de reactie van hero daar)

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt zaken moeilijker zien/maken als het is.. Het betreft hier een nieuwe moderator die het wellicht wat te strikter aanpakt als normaal, in dit geval iets "te" strikt..

Hallo allemaal,

Er werd reclame gemaakt voor Hobbypapilon, deze man zet regelmatig op het Truckersforum dat hij Tamiya onderdelen verkoopt en ook complete vrachtauto's, soms zet hij er ook prijzen bij.

Daarom had ik dit verwijderd, want dit komt regelmatig voor.
Bovendien heb ik hierover een aantal P.B.tjes gekregen, mag reclame nu wel weer.

Tja, wanneer doe ik het goed, als ik te strikt ben is het niet goed, als ik reclame laat staan is het ook niet goed.

Lastig.

Laatst bewerkt:
Hallo Piet,
Ja, dat lijkt me lastig. Ik hoop dat je me gelooft als ik zeg dat ik mijn vraag hier heb gesteld om te kunnen begrijpen wat er aan de hand is, niet om jou onderuit te schoffelen. Nu met jouw verhaal er bij is het helemaal duidelijk. Dank voor de toelichting.
Met vriendelijke groeten,
Arjan

Aan de andere kant, stel je hebt een belang in die winklel, dan is het spammen van die winkel ook "not done".
Let op met wat je zegt... dus als iemand GEEN belang heeft bij een winkel mag je een winkel WEL spammen?

Ik denk dat het heel moeilijk is om hier een duidelijke grens aan te geven...

We zijn mensen met allemaal andere grenzen .
Maar op zich is het redelijk duidelijk,
Links naar winkels/commerciële websites/ zijn not done,in je onderschrift.!!!!

Maar iemand helpen naar een leuk product met een link kan prima.
Is het je eigen toko,dan moet het niet te vaak zijn/opvallen .

Wat we vaak zien is dat iemand continu zijn spul/toko loopt te spammen.
En dan reageren we natuurlijk.

Ook of iemand banden heeft met die winkel is snel bekent.[het wereldje is klein]
Help /post je nooit in normale topics ,valt het ook op .

Nog even als laatste, het spammen van [je eigen rommel] in normale topics zijn we nu zeker zat,
en word nu redelijk korte metten mee gemaakt .

Ik dacht dat het niet zo moeilijk was, degene de verkeerd bezig is weet dat wel .
Groeten Wiebe.

Laatst bewerkt:
Back