Vertikaal Ophang Systeem Heli's

Nu ik weer een tijdje thuis ben en eens een rondje in mijn werk kamer aan het doen was kom ik tot de conclusie dat het aardig vol staat in mijn werk kamer met heli's en toebehoren.

Nu ben ik op zoek naar een passend systeem om de heli's enkele daarvan aan de wand vertikaal dus op te gaan hangen aan de skids (ipv dat ze nu netjes op de planken staan op de skids)
Dit ook om ruimte te maken op mijn werk tafel waar altijd een heli staat en deze ruimte nodig heb voor het aankomend winterproject

Iemand een passend en bovenal een veilig en vast systeem??Ideeen??
Het zou om 600 en 700 size heli's gaan dus een aardig gewicht!

Graag jullie bevindingen,foto's

Greetz

Jeroen

Is dit wat?

Finally.jpg

Random Heli Clamp - RevolutionRC - ALIGN - Sunshine Coast - QLD

Heb er zelf geen ervaring mee. Ziet er best goed uit.

Grtz Marco.

Ik zou persoonlijk nóóít heli's ophangen aan een sluiting die open kan: de veiligheid van de heli is dan afhankelijk van A) de kwaliteit van die sluiting, en B) de persoon die die klemmen dicht drukt.

Maar het is nogal simpel iets zelf te maken wat perfect voldoet:

Neem een vuren lat van plm 1 x 5 cm en de lengte naar hoeveel wandruimte je hebt.
Bevestig die aan de muur met plugschroeven, met om de 50 cm (o.i.d.) een blokje vuren tussen muur en lat (blokje van 5 x 5 en de dikte naar gelang je dikste skids).

Kun je helemaal naar smaak een kleurtje geven :D en je haakt iedere heli die je hebt er moeiteloos achter, van 450 tot 800 aan dezelfde rail. De staart steunt wel tegen de muur, dus het kan nodig zijn iets te verzinnen tegen beschadigd behang.

Goedkoop, simpel, en betrouwbaar....

EDIT: ik zie dat ChrisdV min of meer hetzelfde idee heeft, maar dan met beugels. Kan ook, kost iets meer, maar ziet er wel mooier uit....

Groet, Bert

Kijk das nog eens ff mee denken...... zat weer aan een moeilijke constructie te denken en idd tis wel mooi zo'n Ikea rekje en idd ook makkelijk te maken met hout....
Ik zal van de week eens gaan knutselen.....eerst ff de hobby kamer opnieuw in richten want de Agusta Romp past maar net op de werktafel in mijn hokje dus een her inrichting is/word wel noodzakelijk.....

Thanks

Jeroen

Ik gebruik ook de oplossing van chrisvd. Werkt prima.. Stang hoeft niet perse van de Ikea te zijn. Heb zelf wat gekocht bij de Praxis.

Uiteraard, het gaat meer om het idee dan het specifieke product. M'n vorige post was maar om aan te geven dat het voor 5,- toch geen dure oplossing is.

Ik heb om de skid en stang een extra ziptie voor de zekerheid. Incidenteel loopt er namelijk wel eens iemand langs.

Ik heb twee schroefogen in de zijkant van een boekenkast geschroefd. Werkt hetzelfde als de oplossing met de stang, je moet alleen de ogen op de juiste afstand van elkaar plaatsen.
Een stang had ik niet liggen, de schroefogen wel.
Voordeel van de ogen is dat heli niet kan schuiven, hij hangt als een huis.

Voordeel van de ogen is dat heli niet kan schuiven, hij hangt als een huis.

Nadeel is helaas dat er maar één heli in past, en zodra je een andere heli koopt met een andere skidbreedte, je ook de schroefogen moet verplaatsen.
Sommige mensen hebben dan binnen twee, drie jaar een hele hoop lelijke gaten in die kast :D :D :D

Groet, Bert

Back