Vertraging/transmissie outrunner

Ik wil voor een nieuw projectje een motertje gebruiken wat ik nu al heb liggen. Het gaat om een 2300vk outrunner die 7 amp mag trekken. Ik moet deze nu met de verhouding 1:5 vertragen zodat die op een 3s lipo een 11 a 12 cm prop kan rondslingeren.

Heeft iemand een idee of en waar deze vertragingen te koop zijn en anders hoe ik er zelf één kan maken?

Ik heb op google gezocht en hier op het forum, maar alles wat ik vind zijn vertragingen met motertjes eraan.

BVD. Frans

zo te zien gaat het om een klein motortje. Volgens mij kun je dan het beste kijken bij SP380 vertragingen. of die precies 5:1 zijn weet ik niet, maar iets wat in de buurt komt zal ook wel voldoen.
Tweedehands moet dat gratis te verkrijgen zijn, genoeg mensen zullen zoiets wel ergens hebben liggen.

zo te zien gaat het om een klein motortje. Volgens mij kun je dan het beste kijken bij SP380 vertragingen. of die precies 5:1 zijn weet ik niet, maar iets wat in de buurt komt zal ook wel voldoen.
Tweedehands moet dat gratis te verkrijgen zijn, genoeg mensen zullen zoiets wel ergens hebben liggen.

Kijk dat klinkt veelbelovend. De vertraging mag afwijken. Het ideale is geloof ik 4,59 uitgerekend in webocalc.

Heb je meer info over de vertraging waar jij het over hebt? Als ik google dan vind ik vooral porche cayman links, en in dit forum alleen dit topic...

hm, dat wat ik bedoel en thuis heb liggen lijkt nog het beste hierop: http://www.tamiyausa.com/articles/ln/475/images/9.jpg

Het zat in mijn Graupner Wilga die gebruik maakte van een geborstelde motor met vertraging. Zodoende kon een grotere drieblads prop aangedreven worden.

Dat is precies waar ik hem ook voor nodig heb. Ik wil op het motortje (wat met een 4,7x4,7 op 3s wel aan z'n max zit) een 12x3 of 11x4 ronddraaien. Volgens de berekeningen moet die dat makkelijk kunnen met de goede overbrenging.

Ben jij één van die mensen die hem kwijt wil?

Het gaat toch een nieuw motortje en regelaar worden. Voor € 20,- moet ik ook niet moeilijk willen doen. Vliegtuigje weegt dalijk tussen de 300 en 500 gram en de motor die ik uitgekozen heb heeft 1 á 1,2 kg trekkracht. Moet genoeg zijn om lekker aan de prop te laten hangen.

Bedankt voor de hulp

Back