Vertraging voor Mega 16/7/6 gezocht. Standaard slijt enorm!!

Tadango

Forum veteraan
Ik heb dus deze motor :
ACn16_7.gif

Daar heb ik deze Mega vertraging op zitten :
MicroGearTN.gif

Hij mag tot 120W. Volgas trek ik op 3s lipo net 10A. Ik vlieg meestal 1/2 gas dus overbelast is hij niet. Hij slijt alleen enorm hard :( Na 5 vluchten zit er nu een enorme speling op. De eerste vlucht liep het net vrij. Ik heb gesmeerd met siliconen olie na elke vlucht. Hij heeft nu ongeveer 1 1/2 uur gelopen op 1/2 gas.

Ik zoek dus nu een nieuwe vertraging die past op een Mega 16 serie motor. Iemand een tip? Moet niet heel duur zijn. 50 max (jaja is veel maar ik wil iets dat heel blijft ;))

Hoi Tadango,
Mede modelvlieger Aaalie heeft op zijn mega 16-15-2 een mooie maxxon vertraging zitten, ik weet deze kost wat maar het loopt super en loopt al tijden zo....

(sorry Aaalie dat ik reageer..moet je maar vaker internetten..)

groeten Vip-er

Ga ik eens naar zoeken :) Nadeel is dat mijn zwaartepunt met de 10gram vertraging precies goed is. Kan niet anders gemaakt worden. Zwaardere vertraging is dus erg groot nadeel. Eens even zoeken naar maxxon.

Die dingen zijn 40 gram :( Komt het hele zwaartepunt verkeerd. Alles is gebouwd op die 10 gram vertraging. Kan ook niets meer veranderen. Kan het niet komen door verkeerde smering?

Is dit nog de oude vertraging van Mega of het latere type?
Bij de laatste variant kun je de tandwielspeling ("backlash") traploos instellen via een Alu tussenplaatje. Na een korte inloopfase is het meestal nodig de tandwielen weer wat dichter op elkaar te zetten om overmatige slijtage te voorkomen.

Dan heb ik dus de oude. Je kan hier 0,0 instellen. Ik zat toch ook te denken aan een axi buitenloper erop te gooien. Weg met die irri vertragingen....

AXI 2212/20 bv doet bijna hetzelfde, misschien net 1 a 2 A meer met zelfde config. Ben ik ook van dat lawaai af :) Kost me ook maar 30 euro meer en leeft langer denk ik. Kan ik die mega verkopen... interresant....

Back