Vervangen flybar solo pro

Hallo,

Vandaag was ik van plan om men eerste heli terug op te knappen, de solo pro. Eerst het landingstel vervangen en nu wil ik de flybar vervangen alleen zit ik met een klein probleempje:

Door de houder die de flybar vasthoudt zit een asje die ook nog eens door de flybar zelf gaat, alleen dat asje krijg ik er amper uit. Hij beweegt een 2 mm maar verder krijg ik hem niet. Ik veronderstel dat dat asje eruit moet..
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de flybar vd solo pro? ;)

full

Het pijltje wijst dus naar de as die door de houder vd flybar zit..

Alvast bedankt!

Groet, Jelle.........

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Vandaag was ik van plan om men eerste heli terug op te knappen, de solo pro. Eerst het landingstel vervangen en nu wil ik de flybar vervangen alleen zit ik met een klein probleempje:

Door de houder die de flybar vasthoudt zit een asje die ook nog eens door de flybar zelf gaat, alleen dat asje krijg ik er amper uit. Hij beweegt een 2 mm maar verder krijg ik hem niet. Ik veronderstel dat dat asje eruit moet..
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de flybar vd solo pro? ;)

full

Het pijltje wijst dus naar de as die door de houder vd flybar zit..

Alvast bedankt!

Groet, Jelle.........

je moet het alsje met een paperclip bijv. eruit proberen te duwen of een paar keer die 2 mm op en neer bewegen dan komt hij vanzelf wat losser te zitten had ik ook gewoon blijven proberen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de nieuwe flybar erop gekregen alleen maakt hij nu een 'toilet bowl' effect.. :o Hij is echt nog moeilijker te vliegen dan mijn CP heli's.. Iemand suggesties om het probleem op te lossen?

Ik heb de nieuwe flybar erop gekregen alleen maakt hij nu een 'toilet bowl' effect.. :o Hij is echt nog moeilijker te vliegen dan mijn CP heli's.. Iemand suggesties om het probleem op te lossen?

Was het een standaard flybar, of die van Xtreme? De laatste kan iets te grote kogels hebben, waardoor de flybar niet soepel kan bewegen. "Kiept" hij wel heel licht, als je op 1 van de gewichten licht tikt?

Hij vliegt weer top, ik heb hem ook wat meer naar voren gekant op zen landingstel zodat hij bij het opstijgen direct recht naar boven gaat .. ;)

Ik heb zojuist nog eens met de solo pro gevlogen en ik moet zeggen met die aanpassing dat hij meer naar voor helt is het veel gemakkelijker om op te stijgen.. Je moet bijna amper corrigeren om recht op te stijgen. (misschien een tip voor de beginners?)
Het is nu veel makkelijker om bijvoorbeeld op te stijgen met maar een paar cm ruimte aan alle kanten.. Hoe ik hem meer naar voor laat hellen op zen landingstel?
Ik heb dat ding waar die voorste pin van het landingstel in gaat een stuk afgesneden en daarna gaat de pin er dieper in waardoor de heli meer naar voor helt op zen landingstel. (eigenlijk was die pin van men vorig landingstel in dat gat blijven steken en afgebroken en daarom heb ik dus afgesneden tot het einde van de pin en dan bleef er nog 0.3 cm schat ik over en dan ff een drupje secondelijm erin en de pin erin ;)

Back