Vervangen MSC door ESC voor Tamiya falcon

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Robert M, 21 apr 2020.

  1. Robert M

    Robert M

    Lid geworden:
    21 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    West vlaanderen
    Beste,

    Ik heb hier een tamiya falcon die ik wil opdoen en voorzien van een moderne speed controller.
    Nu zit er een oude MSC op die niet doet wat hij moet. De auto is oncontroleerbaar dus niet rijdbaar.
    Ik ben op zoek naar een ESC om in eerste instantie met de standaard motor (Tamiya 540) te rijden en later een betere motor te voorzien( sport tuned, of torque tuned).

    Zou deze goed zijn? die kan zowel brushed als brushless motoren aan volgens de site:
    https://www.jk-rc.co.uk/tamiya-rc-s...ed-brushless-esc-replace-teu-101-104-105-bk-p


    Iemand die raad weet en een goede site om te bestellen?

    De ontvanger is nog een oude acoms receiver, type AR201 en er staat BEC op dus dat zou moeten werken.
     
    Laatst bewerkt: 21 apr 2020
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    Ik meen dat je niet veel kunt doen qua miskoop op dit vlak. Conrad heeft er ook, zoals wellicht op elke rc site.. Allen niet zo duur meer. Mocht je al in gedachten hebben om later te upgraden naar brushless, is die eerste mss geen slecht idee.. Al heb ik geen ervaring met die universele esc's.
    Mogelijk upgrad is ook je zender/ontvanger. Of let gewoon wat op waar je rijdt, kwestie van storingen proberen te vermijden.
     
  4. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    trouwens: check 2dehands, worden dikwijls combo's voor weinig verkocht wanneer deze een upgrade krijgen naar brushless. Voor deze oudere auto's lijkt me dat prima.
     
  5. Robert M

    Robert M

    Lid geworden:
    21 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    West vlaanderen
    Bedankt voor jullie reacties, ik bekijk het nog even.
    Heb ondertussen wel een volledig nieuw geprint front besteld van ampro engineering. Ben eens benieuwd
     
  6. Robert M

    Robert M

    Lid geworden:
    21 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    West vlaanderen
    Het is een Tamiya tble02s geworden die ik goedkoop heb kunnen kopen.
    Autootje rijd weer prima. Alleen is er wat storing op de oude ontvanger/zender, maar lijkt me normaal aangezien dit op 27MHZ zit.
     
  7. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.350
    Locatie:
    Gavere/België
    In gewone omstandigheden moet dit gewoon werken lijkt me.
     
  8. Morris

    Morris

    Lid geworden:
    19 jun 2020
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Delft
    Hoi Wat leuk, ik ben ook afgelopen maand begonnen met het opknappen van mijn 30+ jr oude Falcon. Ik ben voor de Hobbywing Quicrun 1060 gegaan als ESC. En juist gisteren 2e hands een Spektrum DX5C zender/ontvanger gekocht. Omdat mijn 27Mhz zender setje toch wel erg weinig bereik had, of veel storing. (Dat is misschien nog wel een project om daar eens naar te kijken).
    Daarnaast recent wat onderdelen via internet her en der vandaan gehaald voor de Falcon. Nieuwe bandjes+velgjes gevonden, nadat ik ook al een setje bandjes heb gevonden in de UK. En nieuwe asjes voor de voorwielen om de speling op te lossen.
    Hoe is verder de staat van jouw Falcon?
     

Deel Deze Pagina