Vervangen NiMH naar LiPo

Hallo Allemaal,

Ik heb een vliegtuigje gekocht met een brushed motor en een 7 cell NiMh accu. (8,4V). Echter is de accu in slechte staat. Ik heb de accu gecycled echter kan hij maar 3 minuten vliegen.

Is het verstandig de accu te vervangen naar een 2S of 3S Lipo Accu.
Hier moet dan ook nog een lader voor komen.

Of beter om een nieuwe NiMH accu te kopen?
 
en die 2s lipo is 7,4 volt 8,4 is er niet in lipo
dus waarschijnlijk heb je iets minder power, maar wel veel langer... of motor en regelaar ook aanpassen.
plus een lader...

in ieder geval wordt een nieuwe NIMH accu kopen een goedkopere oplossing.
 
Thnx

Oke jongens bedankt.

Ik begin net pas aan de sport dus grote inversteringen worden hem nog niet.

Betreffende een nieuwe ESC en motor vraag ik wel aan de Aeroclub.
Hier schijnt zo mega verschil in te zitten en ik weet hier niets van.

JFYI
Ik heb een Hacker Helio Courier huidig gewicht 1.3Kg
http://www.gregcovey.com/images/courier75.jpg

Welke shop verkoopt goedkope maar goede accu's?
 
Hobbyking nederland. Een 2S lipo accu die jij zoekt kost rond de 10 euro (uit mnhoofd) NIeuwe esc hoeft denk ik niet, ook geen nieuwe motor. Misschien iets ander propje.
 
De lager spanning kan je compenseren door een slag groter prop bv 9x6 word 10x7. Prijs voor NIMH accu verschilt niet veel met LIPO (hobbyking.com) denk ik, dus zit het alleen in de lader en ombouw naar LIPO.
Kijk naar prijzen op modelbouw websites voor dat je een keuze maak denk ik zo.


en die 2s lipo is 7,4 volt 8,4 is er niet in lipo
dus waarschijnlijk heb je iets minder power, maar wel veel langer... of motor en regelaar ook aanpassen.
plus een lader...

in ieder geval wordt een nieuwe NIMH accu kopen een goedkopere oplossing.
 
Oops verkeerd gezien

Excuses jongens het is een NiCd accu.

een Sanyo N-SCRC 1700mAh
Deze zijn al 20jaar oud volgens google.

Ondertussen ben ik druk aan het zoeken.
Hobbyking verkoopt ze niet meer en andere webshops zetten er geen maten of gewichten bij...kansloos.

Ga maar naar Muco in alkmaar, zien, voelen en informatie.

Bedankt voor jullie informatie. Jullie zullen nog wel van me horen.
Zo'n groentje als ik weet nog maar weinig.

Nog aan iedereen de beste wensen.
 
Ik zou zowieso om schakelen naar LiPo, alleen al voor het gewicht.
Bovendien kan volgens mij een LiPo meer stroom leveren dan een NiCad.
Ik heb een heel aantal vliegtuigen gehad die in het verleden op NiCad of NiMh cellen vlogen allemaal omgebouwd. Voor de kosten hoef je dit niet te laten.
Voor een euro of 15 heb je een 3 s Lipo.

Zou denk is zelf ook een andere borstelloze buitenloper motor en een andere Esc er voor kopen.
Dan gaat het vliegen gewoon veel en veel makkelijker.
Met een goed gekozen borstelloze motor heb je gewoon meer power, en dan heb je meer kans om je model te redden als dat nodig is.
 
Bedankt

Hoi,

Bedankt voor je mening, echter heb ik gister een NiMH van 3000mAh gekocht.
Juist omdat deze hetzelfde gewicht heeft.

Ik ben nog niet bekent genoeg om de juiste keuze te maken voor een borstel loze motor etc. Was er wel mee bezig.

Eerst maar eens leren vliegen. Mijn vliegtuis is origeneel ontworpen met een can motor en NiCd accu en zou een geweldige trainer moeten wezen.

In de toekomst kan ik altijd nog over. Dacht dat het erg duur zou wezen.
Heb nu alsnog een nieuwe lader aan moeten schaffen aangezien de nieuwe accu 2,5x meer vermogen heeft dan de lader aankan.
(huidige lader één met mechanische timer)
Wel gelijk een gekocht die ook LiPo's aankan.
Een hyperion eos 0606i ad voor 12V en 230V.
Zou een van de betere moeten wezen.

Groetjes,

Maikel
 
Lader heb je een goede keuze mee gemaakt.
Denk als je omgaat naar borstelloos en LiPo dat je dan ongeveer een 40 tot 60 Euro kwijt bent, als je tenminste dit aanschaft bij Hobbyking.
Maar maakt niet uit. Je kan ook "ouderwets" nog veel plezier aan het vliegen beleven.

Heel veel goede vluchten en happy landings gewenst
 
Back
Top