Vervangende motor

Ik heb een Arrows Husky.
Daar zit een 3541-750Kv motor in, maar die is een beetje gammel aan het worden.
Ik vlieg deze met een 4s LiPo, en een 13 x 7.5 propeller.
Nu ben ik op zoek naar een vervangende motor, maar waar ik wel iets meer uit kan halen op een 4s..
wat bevelen jullie (kenners) aan? daarmee bedoel ik de motor en prop combinatie.

B.v.D!

Gr Roland.

Misschien een 3548 erin met wat meer Kv?
Zou een 3548 nemen met 900kv, kan je dezelfde prop houden.
Wel een 70 A Esc nemen

deze zit er nu in. iemand nog meer suggesties?

Bijlagen

• 8E9DA144-DA0F-47D5-AEB4-D63B07F4D983.jpeg
    8E9DA144-DA0F-47D5-AEB4-D63B07F4D983.jpeg
    366,7 KB · Weergaven: 123
Om je een goed antwoord te kunnen geven hebben we meer gegevens nodig. Wat heel belangrijk is om een motor te kiezen is het vermogen wat je nodig hebt. De gegevens die je geeft vertellen niets over het vermogen, alleen iets over de afmetingen en het aantal toeren per volt.

Ik heb een Arrows Husky.
Daar zit een 3541-750Kv motor in, maar die is een beetje gammel aan het worden.

Hallo Roland,

Definieer gammel.
Voor de meeste motoren van dit formaat kun je vervangende lagers vinden, dat is eigenlijk het enige dat me te binnen schiet met betrekking tot het gammel worden van een buitenloper.

Arrows Hobby is zo'n firma die geen data van z'n producten op de site zet, zodat een vervanger, anders dan het origineel, een gok wordt...

Als jouw Husky de uitvoering is, die op 5S gevlogen diende te worden en jij vliegt op 4S, dan is de suggestie van een 3548-900Kv al dichterbij de toeren die de 750Kv motor op 5S zou maken.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
gewicht is een erg goede indicator voor vermogen bij electro motoren.
in het kader, koper is koper, en meer amperes hebben meer koper nodig.
een grove factor is 3 watt per gram motor.
dus heb je nu een motor van 200 gram, moet je bij een nieuwe motor ook rond dat gewicht zoeken, liefst zwaarder.
niet al te veel naar de opgegeven wattages kijken, ze willen nog wel eens piekvermogens opgeven.
die zijn een beetje enthousiast, en fakkelt de motor mee af.
wel naar voltage kijken. een 3s motor kan wel eens heel vervelend doen op 5 s..

als je iets meer wilt, is het de vraag wat je oude motor deed.
Werd hij warm, of werd hij heet?
indien koud / warm zou er potentieel nog een zwaardere prop op kunnen.

andere kant: als ik het goed zie, is het een schuim kist
je kan wel een tikkie meer motor erop zetten.
maar vaak ga je met een tikkie meer motor ook andere dingen doen met een toestel.
wil je lekker grof aan de hendels trekken en jezelf op vermogen overal uit trekken, kun je evt beter een toestel uit de 3d klasse nemen..

Back