vervangende rotor bladen micro coax helicopter

hoi,

ik heb een Chinese micro helicopter waarvan de bladen aan vervanging toe zijn.
hij lijkt erg op de syma s107, maar hij is iets kleiner.

de rotor bladen samen(als ze op de helicopter zitten, dus diameter) is precies 15cm, en ze zijn per stuk 7cm.

ik ben nieuw in de helicopter wereld en dit blijft voorlopig ook mijn enige helicopter, dus had ik graag wat reserve rotors gehad(onder en boven)
waar kan ik ze in deze maat bestellen?

of kan ik ook die van de syma s107 pakken ookal zijn die 19cm in diameter.
of overbelast ik de motor daar te erg mee?

gr mack

kun je proberen die syma blaadjes, anders wordt het zoeken,
soms heeft een verkoper van de hele heli ook de onderdelen, maar met chinees speelgoed is het vaak zo dat je het kunt wegdonderen als er iets aan mankeert.

moeilijk te zeggen, maar zonder vliegt hij zowiezo niet, als je met syma blaadjes merkt dat hij minder toeren maakt dan voorheen, dan moet je gaan oppassen.

fp bladen worden regelmatig bijgeknipt en gesneden..

Zolang ze beide maar even lang en even zwaar zijn (uitbalanceren)

Ook worden de bladen in de breedte nog wel eens wat bijgetrimt, om zo een hoger toerental te krijgen (stabieler)

daar had ik niet aan gedacht:D
is dat moeilijk?
moet er een bepaalde hoek in zitten oid?

ik kwam ook de syma s110 tegen deze is wat kleiner dan de syma s107, en volgensmij 15cm in diameter.
of kan ik beter de 107 bladen pakken en bij knippen?

De originele bladen zijn in theorie beter, maar ingekorte (bijknippen blijft een raar woord, aangezien er niets bij komt maar alleen eraf gaat... ;) ) kunnen ook goed werken.

Plaats anders eens een foto van je heli, misschien dat we hem kunnen "identificeren".

Back