Vervanger voor GWS EM350

Hallo Collegavliegers,

Aangezien dat ik afgelopen weekend het motortje van mijn GWS Spitfire heb opgeblazen (afgebroken koolborstel na 6 vluchten :cry: ) ben ik op zoek naar een kwalitatief betere vervanger.

Volgens GWS heet het motorje een EM350 maar op het motorhuis staat een onduidelijke code (iets met 380) en mabuchi als merk.

Heeft iemand ervaring met een het vervangen van deze motor. Is de permax 280 BB van multiplex een optie?

Gaarne jullie input want zelf weet ik geen bal van electrovliegen (ben meer een brandstof vlieger van huis uit).

P.s. ik vlieg met 7 cellen KAN 1050.

B.v.d.

ad, een ding erin zonder die "remschoenen" en vlammen met die hap !

die spit is veel te mooi om zo langzaam te vliegen :wink:

Nou Gerard als ik er iets snellers op zet weet ik zeker dat de ailerons eraf flutteren. 8O

Ik ben eigenlijk op zoek naar een vergelijkbare motor maar in een uitvoering die wat duurzamer is. Bijvoorbeeld met vervangbare borstels.

Is er iemand die een goede vervanger weet. Laat het dan even weten.

P.s. wat zijn zo de ervaringen met GWS 350 motoren m.b.t. duurzaamheid. Hoelang gaan die dingen normaal mee?

ad, over je aileron probleem, op ezone hebben meer dat probleem met de aileron aansturing, het is het draadje wat in de aileron zit wat ruimte creeerd om te flutteren.
hun lossen het allemaal op, door de ailerons los te snijden en dan op de plek waar het pinnetje de aileron ingaat een stukje van de bij de kit geleverde witte buis te lijmen, zodat de pin daarna in het buisje gaat ipv in het piepschuim.

over de levendsduur van de gws set, op 7 cellen met de originele prop moeten ze normaal heel lang meegaan, je kon ook voelen bij jouw spit dat noch motor noch accu heet was na de vlucht dus ben je het geenigzinds aan het overbelasten geweest in mijn mening

Back