Vervangers van de X-Twin :D

hoi,

het leukste van de x-twin vind ik wel de prijs ( 20,00 )
ik vraag me af of deze vliegdingetjes ook in die buurt komen.

on air; x-twin
on ground;
skywatcher,varta flyer,decatlon electro,decatlon 4 cc,charter,mfa sport 500,jodel,
en geen zender doe ik iets fout ?

Heb van het weekend met de Sky Soldier van mijn broertje gevlogen. Hij had nog geen vliegervaring en vroeg mij daarom er eerst maar mee te vliegen. Was even wennen aan de afstandbediening, omdat deze in rust helemaal niets doet. Maar na een minuutje vloog ik er prima mee. Kon hem speciaal voor de fotograaf even voor zijn neus laten stilhangen, was gelijk een stuk simpeler te fotograferen :D
Daarna heeft mijn broertje voorzichtig een poging gedaan en na een paar correcties ging hij ook aardig. Nu moet hij gewoon veel gaan oefenen :D
sky1.jpg

sky2.jpg

sky3.jpg

Vreemd dat deze Sky Soldier wel vliegt, bij ons op de club had iemand zijn zoontje er 1 mee, die vloog voor geen meter en boorde vrijwel gelijk met zn neus de grond in

Hmm, dat is wel vreemd inderdaad. Had er absoluut geen problemen mee. En het lijkt me sterk dat mijn ervaring de reden is dat dit dingetje zo goed vloog.

Ik had een Graupner "max"... Z'n geld echt niet waard, maar in de winkel stond 'ie zo schattig klein te glimmen. Dag 70 euro... Viel zwaar tegen. Kon goed tegen crashes, maar vloog onplezierig. had ook een accu van 12 gram..

Als ik niet de Plantraco Deluxe Starter set kocht, had ik wel zo'n Xtwin opgepikt voor 't proberen :)

Dave

Hmmm zag net dit vliegtuigje nog op Kadoshop.nl :

Spinmaster E-charger
003699-0.jpg

Prijs 19,95

Zou er ook een afstandsbediening bij zitten ??
Staat wel iets bij dat je hem kan opladen(in 10 seconden??)...

@Gammapooka, lijkt me vergelijkbaar met die 20 euro dingen van de Conrad.. oftelwel een electromotortje die je laat draaien en het vliegtuig afschiet met een elastiek.. leuk hoor rechtdoor :s

Inderdaad, no way dat die bestuurbaar is (zelfs met dikke rubberen hoesjes om de prop... 8O )
Die dingen zijn eigenlijk gewoon speelgoed natuurlijk, en je bent er dan ook snel op uitgekeken. Ik heb ook zo'n X-twin maar ben er nou al eigenlijk een beetje op uitgekeken. Wel leuk om ff in de tuin te vliegen als mn echte aan de laaier ligt :D

Als ik me niet vergis werkt dat ding op luchtdruk, een jongetje uit de
buurt zag ik er laatst in de polder mee rond vliegen. Het is zo dat je 1
minuut pompt ongheveer en dan 10 seconden kan vliegen. Wel grappig
ding: veel lawaai, vliegt niet :wink:

Vriendelijke groet Jon

ik heb ook zon toestelletje eens gekocht bomardier noemde da ding en lijkt verdacht veel op die sky soldier awel het vloog van gene meet!

Grtz

Mijn vriendin heeft een half jaar geleden voor onze jongste van 5 ook zo'n ding gekocht. 1 Keer meegegooid en 2 meter verder in het gras. Propellor over. In de winkel "euh dat hebben wij niet". Ondertussen al meer dan 5 e-mails gestuurd naar de Japanse constructeur zonder enig antwoord... :-(

Groetjes,

Davy

Back