Vervanging Hyper.21 in Hyper-7 Pro

Hallo,

Mijn Hyper.21 Turbo in een HoBoa Hyper-7 Pro heeft nauwelijks nog compressie (vrij eenvoudig met de vinger het vliegwiel ronddraaien). Wil er wel een nieuwe inzetten, maar zoek eerst wat advies: kan ik mijn engine-backplate voor rotostart vanaf de Hyper.21 ook op de HoBoa MACH .28 6p overbouwen? Moet ik een motor met Pull-start bestellen om gebruik te kunnen maken van de one-way bearing zodat de rotorstarter de krukas meeneemt?

Wat moet ik doen?

Alvast bedank, Gerrie

Roto starter is volgens mij niet uitwisselbaar met iedere motor.
Ik zou eens een startkist overwegen geen geemmer meer met de motoren en past altijd op de kist.

Picco .21 motortje halen en een startbox, motor past gewoon.
Een .28 op een buggy is overpowered en ik denk dat je daar niet vrolijk van gaat worden.

Startbox zou ik even passen in de modelbouwwinkel, niet bij alle auto's is het gat in het chassis groot genoeg om lekker op een startbox te kunnen starten. Ik denk dat de Hobao wel op een startbox kan, maar 100% zeker weet ik het niet.

Hi Henk,

Misschien is de VEGA5509 dan iets voor mij...?
Ik heb namelijk al een rotostart-setje en op dit motortje zit dan al de backplate voor 195,-
Als ik een normale .21 Picco koop en daarbij ook nog een startbox ben ik meer geld kwijt is het niet?

Hallo,
Door allerlei drukte (en de aanschaf van een 1/5 scale) heeft de ombouw van mijn Hyper7 een tijdje stil gestaan. Nu heb ik de Hyper.21 vervangen door een Picco.21 en wilde jullie de foto's toch niet onthouden:

Eerst de onderdelen van de oude motor eraf halen (moer voor het vliegwiel):
Hyper21_1_small.jpg

Hyper21_2_small.jpg

De nieuwe Picco.21:
Picco_1_small.jpg

http://www.pa3exv.nl/Hyper21_2_small.jpg
Nieuw vliegwiel (PK_Racing) + carburatuer vastzetten:
Picco_2_small.jpg

Eerste van de 3 nieuwe koppelings-schoentjes plaatsen (PK_Racing):
Picco_3a_small.jpg

Alledrie de nieuwe schoentjes (PK_Racing) geplaatst:
Picco_3_small.jpg