vervanging staartservo belt cp v2

• Topicstarter Topicstarter helikon
  • Startdatum Startdatum
H

helikon

Guest
hoi,

ik vraag me af of er een beter alternatief is voor de standaard staartservo van de belt cp v2, vandaag is hij overleden en was er niet geheel tevreden over.

dus welke andere betaalbare opties zijn er? die eventueel zonder aanpassingen te monteren zijn?

had de zoekfunctie al gebruikt maar niet echt iets gevonden

Staartservo

Kijk maar eens bij bijvoorbeeld Hobbyking. Een corona staartservo zou al voldoende zijn b.v de MG919. Betaalbaar en zo uit te wisselen. (overigens is de servo van E-sky gewoon een standaard miniservo.

Succes,

Marcel.

Kijk wel uit dat je nieuwe dezelfde draairichting heeft, dat kun je op je zender niet wijzigen. Als hij overleijd komt dat meestal omdat er iets te zwaar loopt. Nakijken dus. Tower pro 90 werkt goed
Groeten
Martin

En als je de +en - omdraait in de stekker? Bij vele koolstofmotoren werkt het, maar met een servo heb ik het nooit geprobeert..

En maar goed ook! Nooit de + en - omdraaien in de stekker. Je IC (en daarmee je ganse servo) fikt ermee af. Draden kun je binnen in de servo wel omdraaien (na de IC en potmeter). Is al tig keer voorbij gekomen op MBF en er bestaat veel leesvoer over.

Stevo

Laatst bewerkt:
En als je de +en - omdraait in de stekker?
Bij vele koolstofmotoren werkt het, maar met een servo heb ik het nooit geprobeert..

Of de servo opmaken, en de draden op de motor en andersom op solderen

Als je het nog nooit geprobeert hebt, waarom geef je dan dit advies ?
Bovendien zal de servo in rook opgaan.

Ik zal vragen of je bericht verwijdert kan worden..

Standaard Esky 6CH zender zoals geleverd bij de belt cp kent gewoon een reverse knopje....
Maakt dus niks uit welke kant de servo op draait. wel even de gyro correctie richting OOK omzetten.

En dan alsnog, als de servo wel de andere kant op draait, en de zender geen reverse knopje kent, servo aan de andere kant monteren.... Hoe simpel kan het leven soms zijn!

Laatst bewerkt:
Als je het nog nooit geprobeert hebt, waarom geef je dan dit advies ?
Bovendien zal de servo in rook opgaan.

Ik zal vragen of je bericht verwijdert kan worden..

Ik snap de stress niet, er staat bij dat ik het niet zeker weet..
Daarnaast weet ik wel zeker dat omsolderen op het motortje wel werkt.

Alleen niet iedereen wil solderen, vandaar mn gedachtekronkel

Daarnaast, ik zie een hoop veel gekkere tips voorbij schieten, zonder dat men er zo extreem op reageert..
Maar als er zo'n punt mee is..

Ik snap de stress niet, er staat bij dat ik het niet zeker weet..
Daarnaast weet ik wel zeker dat omsolderen op het motortje wel werkt.

Alleen niet iedereen wil solderen, vandaar mn gedachtekronkel

Daarnaast, ik zie een hoop veel gekkere tips voorbij schieten, zonder dat men er zo extreem op reageert..
Maar als er zo'n punt mee is..

Werkt niet. OF je moet ook de 2 buitenste pootjes van de potmeter omsolderen.

Maar er zijn makkelijkere alternatieven, zoals ik al zei, tailservo aan de andere kant monteren.:rolleyes:

Standaard Esky 6CH zender zoals geleverd bij de belt cp kent gewoon een reverse knopje....
Maakt dus niks uit welke kant de servo op draait. wel even de gyro correctie richting OOK omzetten.

En dan alsnog, als de servo wel de andere kant op draait, en de zender geen reverse knopje kent, servo aan de andere kant monteren.... Hoe simpel kan het leven soms zijn!

Je hebt gelijk:D. Ik was even in de war mt de voorste servo aan de swash plate. Die moet echt dezelfde draairichting hebben (anders werkt je gascurve omgekeerd)

Groeten
Martin

Back