Verven van depron ?

Hoi allemaal,

met welke verf kan/mag je depron verven ? En neemt dit veel gewicht in ?

Is het misschien beter om te spuiten ? Indien ja, pech want dat heb ik nog nooooooit gedaan ! :-)

groetjes,

Davy

Davy,

Ik gebruik altijd onderstaande Acryl verf,

afb2047.jpg

Is verkrijgbaar bij de plak en knutsel hobby shop

Appie

Hier ff een voorbeeld van een te halen resultaat met deze verf.

NB. bijvoorkeur wel Airbrushen !!

afb2048.jpg

Succes,

Appie

Ziet er echt super uit

hoeveel ervaring heb je daar eigenlijk voor nodig?...

en hoeveel 'mislukte' pogingen heb je daarvoor gedaan? :lol:

Is niet zo moeilijk,

Punt 1. zorg dat je goed gereedschap hebt, d.w.z. een GOEDE DOUBLE-ACTION airbrush (dus niet zo'n ding van 10 euro).

Punt 2. zorg dat je de juiste verf hebt en meng dit op de juiste dikte.

Punt 3. zorg dat je een goede compressor hebt met drukregelaar en vochtafscheider (je spuit met zo'n 2 a 2,2 bar).

Punt 4. zorg dat je je de juiste techniek aanleert door HEEL VEEL oefenen.

Punt 6. gebruik de juiste kleur combinaties, rood over geel etc...

Punt 5. maak altijd van te voren een aantal proefstukjes, je hebt op het te spuiten object maar 1 kans!!

Nee theo, NIETS afplakken, de truc van goed airbrushen is zo weinig mogelijk afplakken (AFPLAKKEN GEEFT SCHERPE KANTEN!!) maar zoveel mogelijk, in de juiste volgorde, met sjablonen werken of gewoon uit de losse pols/hand.

Het blokjespatroon heb ik niet gespoten (is vrijwel onmogelijk) maar dat heb ik met een watervaste (Edding) stift op het depron getekend :D

Je kunt overigens op internet een gigantische hoeveelheid info vinden over airbrushen, gewoon ff in een willekeurige zoekmachine "airbrush" in typen.

Grt,

Appie

PS. de 3DX vliegt overigens net zo goed al 'tie er uitziet, gewoon SUPER

hallo,
wat is eigenlijk de goedkoopste manier om depron te schilderen/spuiten.
ik heb namelijk niet het buget om een airbrush-istallatie te kopen.

El barto

op die site staat niet hoe of met wat ie het doet, het is wel zeeer mooi werk. :thumbsup:

El barto

Wow,

Dat ziet er ff SUPER uit, petje af :thumbsup:

Ik zie het al weer, ik moet de platen Depron maar weer uit de kast halen :lol:

Groet,

Appie

Sorry Satoer,

Ik had nog geen tijd om tekst op mijn site bij te werken, maar dat komt nog wel.
De vraag hoe ik mijn jets beschilderd? Gewoon met de kwast Acryl verf dat eerst een beetje verdunnen.
Na de eerste laag lichtjes met fijn schuurpapier over schuren en dan een tweede laag.
Daarna afwerken met Glitsa Acryl meubellak (eiglans) te koop bij de Gamma met een sponsje, eerst een klein beetje verdunnen met water. Daarna nog een keer.
De onderkant met een 25 grams matje en meubellak i.v.m. de landingen.

Als je lijnen gaat trekken op depron, doe dat dan niet met een balpoint want anders komt het na de afwerking van lak weer naar boven.
Ik gebruik een zacht potlootje.

Hans.

Back