Vervoer van hotliners.

WillydeWoofer

Forum veteraan
Beste mensen,
Hoe vervoeren jullie je snellere vliegtuigen.
Ik heb een Ion Pro, Turn Left, GJVO-speeder en een Avionik.
De afgelopen week heb ik een paar kisten van populieren multiplex getimmerd en deze bekleed met een dikke-, zachte stof. Dat is allemaal behoorlijk goed gelukt.
Maar er is een probleem met de omvang van het stailo en het kielvlak. Die zorgen er voor dat de kisten behoorlijk groot uitvallen en dat is ook niet erg handig. Het worden net lijkkisten.
Dus hoe lossen jullie het vervoer op?
 
Stabilo demonteren ? maar als dat niet mogelijk is los in de auto met bubbel plastiek er tussen en de vleugels in hoezen.
 
Rompen als in onderstaande foto.
Vleugels liggen op een touwtje wat gespannen is tussen de handgrepen van de passagiersstoelen. Vastgezet met klittebandje wat ze aan een kant houdt.



IMG_20190614_075403.jpg
 
Beste is om stabilo te demonteren.
is 1 of 2 schroefjes en dan voor het vliegen het haakje voor het hoogteroer inhaken, schroefjes vastmaken en klaar.
Stabilo van de pylonracer is minimaal, gok iets van 20cm.
Dat is de prop ook bijna.

GJ
 
Beste is om stabilo te demonteren.
is 1 of 2 schroefjes en dan voor het vliegen het haakje voor het hoogteroer inhaken, schroefjes vastmaken en klaar.
Stabilo van de pylonracer is minimaal, gok iets van 20cm.
Dat is de prop ook bijna.

GJ

De Ion heb ik in een klein plat koffer kunnen krijgen. Dat is erg handig.
 
Volgens mij had Gerben voor het WK in Japan een box gebouwd van lichtgewicht kunststof platen.
Er bestaan ook dure koopbare oplossingen, de Bazooka bijvoorbeeld.
Mijn modellen lagen altijd gewoon in de auto, niet in een koffer.
De vleugels hingen aan het plafond met een spanband.

GJ
 
Om te modellen mee te nemen naar het WK F5B in Japan heb ik dezelfde Sportstube gebruikt, die ik in 2012 gebruikt heb voor het WK in Roemenie.
In de Sportstube een eigen insert van het lichte Gamma Hobbytriplex, met her en der een glasweefseltje ter versterking.

Dit was mijn bagage voor het WK Japan:
IMG_20180715_100905.jpg


En een overzicht van de insert die in de Sportstube geschoven wordt (3 F5B modellen, een statief, rompwarmer en her en der nog wat reserve onderdelen er tussendoor)

IMG_20180716_165255.jpg

IMG_20180716_165303.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20180715_100905.jpg
    IMG_20180715_100905.jpg
    179,5 KB · Weergaven: 171
Om te modellen mee te nemen naar het WK F5B in Japan heb ik dezelfde Sportstube gebruikt, die ik in 2012 gebruikt heb voor het WK in Roemenie.
In de Sportstube een eigen insert van het lichte Gamma Hobbytriplex, met her en der een glasweefseltje ter versterking.

Dit was mijn bagage voor het WK Japan:
Bekijk bijlage 431109

En een overzicht van de insert die in de Sportstube geschoven wordt (3 F5B modellen, een statief, rompwarmer en her en der nog wat reserve onderdelen er tussendoor)

Bekijk bijlage 431110
Bekijk bijlage 431111


Jezus daar past genoeg in. Zou je niet zeggen..

Was al eens stomverbaasd hoeveel F5J toestellen men in een kleine box krijgt.


Een romp warmer? Waar is dat voor nodig?
 
Nee, voor F5B en andere toepassingen waar je veel vermogen uit een 'bescheiden' accu halen wilt, moet je de accu voorverwarmen om het maximale te halen uit de omzetting van chemische in elektrische energie. Dit levert meer vermogen op maar, ook al is het volgens sommigen contra intuïtief, ook een langere levensduur van de accu.
De accu wordt minimaal een uur in een accu heaterbox voorverwarmd en dan vlak voor de (wedstrijd) vlucht in het model geplaatst. Dan wordt een aparte warmtebron (op een kleine accu) die om de romp gehouden wordt om de accu tijdens het wachten niet af te laten koelen.
Hier mijn (heel simpele) versie met een stuk schuim en een warmte folie van Conrad.
rompwarmer.jpg


Rick
 
Nee, voor F5B en andere toepassingen waar je veel vermogen uit een 'bescheiden' accu halen wilt, moet je de accu voorverwarmen om het maximale te halen uit de omzetting van chemische in elektrische energie. Dit levert meer vermogen op maar, ook al is het volgens sommigen contra intuïtief, ook een langere levensduur van de accu.
De accu wordt minimaal een uur in een accu heaterbox voorverwarmd en dan vlak voor de (wedstrijd) vlucht in het model geplaatst. Dan wordt een aparte warmtebron (op een kleine accu) die om de romp gehouden wordt om de accu tijdens het wachten niet af te laten koelen.
Hier mijn (heel simpele) versie met een stuk schuim en een warmte folie van Conrad.
Bekijk bijlage 431169

Rick


Ah duidelijk. Voorverwarmen van lipo's was bekend.

Maar dat ze zo in de romp op temperatuur werden gehouden niet.

Dank voor de uitgebreide uitleg:)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top