Vervolg KA8b van Flair

Goedesmorgens,

Ik zat zomaar eens ff te checken op het duitse forum en kwam daar het volgende tegen...............

Een cnc pakket van de ka8b die door flair niet meer geleverd wordt.

https://ssl.kundenserver.de/modells...r3bki09EPtdvFT&shop_param=cid=18&aid=0591051&

Hij gaat je €411 kosten incl verzendkosten,nou dus maar ff besteld he!!!
wilde eerst zelf een 1:2,5 gaan bouwen vanaf de tekening die ik hier heb,maar mijn schneider ka2b staat ookal in de steigers(nogsteeds geen canopy geleverd)

Dus voor de liefhebbers van de ka8b is er weer een sprankeltje hoop aan de horizon;)

Hierbij komt nog, woon je in het zuiden haal je hem even op.
Heinsberg, vlak over de grens tussen Roermond en Sittard.

Mooi toestel trouwens.

Harry

zag bij staufenbiel een ka8 met een span van 6 meter voor nog geen 500 euries.
Flinke discussies op rc-network,is ook godsonmogelijk om voor zo'n prijs een compleet toestel te kopen en ook nog afgewerkt ect.

Ik ga wel zelf bouwen,heb ik meer vertrouwen in,maar het is wel een indrukwekkende Ka8b hoor!!

Chris, bedankt voor de link! Ik zit nu te kwijlen naar de Ka-7 die ze hebben. Het lijkt een prachtige kit te zijn, op een mooie onopvallende manier te motoriseren, met schaal remkleppen. Oeiiiiii........

Chris, bedankt voor de link! Ik zit nu te kwijlen naar de Ka-7 die ze hebben. Het lijkt een prachtige kit te zijn, op een mooie onopvallende manier te motoriseren, met schaal remkleppen. Oeiiiiii........

Heb ook een tijdje lopen nadenken over een Ka7; t'is een heel aparte verschijning maar je moet heel goed oppassen met vooral, de gewichten van de romp en de staartpartij. Door die pijlstelling naar voren (en een relatief korte neus) moet er meer als een beetje lood in .....................

Is de korte neus niet bij elk (schaal)zwever-model het probleem? Ik zie het zo: het lood dat wij bijna onvermijdelijk in een zweefmodel moeten stoppen (even uitgaand van een ongemotoriseerde kist) is ter vervanging van de mens die in de echte zwever zit. Aangezien wij geen zware mensen in de kist zetten, zal dat gewicht ergens anders vandaag moeten komen, dus ofwel lood ofwel een motor+accu. In die zin is de Ka-7 niet anders dan een andere zwever. Je moet '1 mens' aan schaalgewicht plaatsen. Kijk eens naar de Ka-8, die neus is echt nog een stuk korter.

De Ka-7 van deze toko kan je trouwens makkelijk uitrusten met een motor voor in de neus. De kit is hierop gemaakt. Als je de spinner verwijdert plaats je een GFK neus en zie je alleen nog een stukje motoras voor uitsteken, verder is het een mooie pure zwever geworden. Motor en aandrijfaccu leveren al een flink deel van het benodigde gewicht voorin. Ik ben wel gecharmeerd van deze oplossing. Je kan de motor gebruiken als je geen sleepkist bij de hand hebt (en dat is bij mij vaak het geval), en op een BIGGS meeting of aan de helling kan ik het model mooi schaal zonder prop vliegen.
Hieronder zie je hoe de as redelijk onopvallend uitsteekt:
full

Chris, sorry voor de uitwijding, ik kijk uit naar je bouwverslag!

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij de ka7 is het echter typisch een geval van "mag het een beetje meer zijn"
In de Ka7 van Schneider (5330 mm) zit bijna 2.5 kg ..................

de ka7 is ook mooi,maar ik ben op het moment de ka2b van Schneider aan het bouwen,die vind ik net iets mooier dan de ka7 vanwege de ronde rompvorm,voor de rest ik het een gelijk toestel.
Het enigste naddel is dat ik de kap nogsteeds niet heb,zonde want het pakket was verders goed en hij heeft nogveel meer mooie modelen,maar ik bestel er niet meer.
Gisteren een motorlier gekocht die ga ik gebruiken met de ka8(die ik nog moet bouwen)

Het blijft allemaal mooi speelgoed!!

even een foto van de ka2b tot zover.

http://img651.imageshack.us/img651/8968/pict0046p.jpg

Ik heb net de kit van de ka8 binnen,keurig geregeld en netjes verpakt,goede uitleg,zowel duits als engels heel goed verzorgt,lijkt op schneider alles op kopie erbij,neusje uit glasvezel en een kap!!! dus compleet!!

dus weer een project erbij voor ergens in de winter.

Dus voor degene die ook zo'n toestel wil....................ik heb het in iedergeval positief ervaren en goede afhandeling.

groetjessssssssssssssssssssss

Heb je wat foto's? Ik sta op het punt de Ka-7 te bestellen. Wat zit er allemaal bij?

Heb je wat foto's? Ik sta op het punt de Ka-7 te bestellen. Wat zit er allemaal bij?

Foto's euuuumm werk niet echt bij mij,heb mijn ka2b hier ook ergens gezet althans een linkje ofzo.

Wat zit erin de doos,ja alles..........tekeningen voor de vleugels,bouwbeschrijving engels en duits,kunstof kap en neus,hout,bouten en moeren(denk ik om de vleugels te bevestigen aan de romp,doorvoer kabeltjes voor je richtingsroer,echt helemaal compleet!!! alles netjes in bosjes bij elkaar,a4tejs met de onderdelen plus lijst van onderdelen,freespakketje,ja echt helemaal compleet kan er niks anders van zeggen,schneider was goed nou dit doet er niet voor onder hoor!!!
Ik ben zeer tevreden,je krijgt bericht wanneer de betaling binnen is,wanneer het verzonden is,helemaal top(ik had dat ook bij modelflug berlin,heb ik een micro magic6 besteld en kerig geleverd incl snoepjes whahaha,maar ook helemaal top)

Ik denk dat je zeer tevreden gaat zijn,maarja dat is voor ieder verschillend natuurlijk.
Echt een compleet goed verpakte kit met alles erop en dr aan!! en incl verzending voor €411.

greetzzzzzzzzzz!!

Ik heb 4weken geleden een KA6 van rippin besteld in Gersfeld (Wasserkuppe).
Einde augustus breng ik hem mee naar huis na een 10tal daagjes op de berg te hebben gevlogen.
Gfk romp,
vleugel:4m20,volledig beplankt abachi met remkleppen .
prijs: 400euro

Ik heb 4weken geleden een KA6 van rippin besteld in Gersfeld (Wasserkuppe).
Einde augustus breng ik hem mee naar huis na een 10tal daagjes op de berg te hebben gevlogen.
Gfk romp,
vleugel:4m20,volledig beplankt abachi met remkleppen .
prijs: 400euro

Ik heb ook wel eens bij rippin gekeken,leuke modellen voor een goede prijs,maar een ka8 of 7 of ka2 moeten echt houtbouw zijn vind ik.
Ik ga misschien in de toekomst kijken voor de 1:2,3 ka6cr van freasfritz ziet er ook vet uit!!

greetzzzzzzzzz

Voor de liefhebber heb ik nog een originele ongebruikte bouwdoos van de Flair K8 liggen. destijds gekocht voor 310 euro net voordat Flair failliet ging. De onderdelen heb ik nog niet uit de doos gehaald omdat ik bang was er anders alles niet meer netjes in te krijgen.

De liefhebben mag deze bouwdoos van mij overnemen voor 300 euro, bij voorkeur ophalen vanwege het gewicht.

Zelf kom ik er niet aan toe om deze te bouwen aangezien ik vooral bezig ben met motorzwevers.

Ik hoor wel of er interesse is.

Groeten,
Alex

Laatst bewerkt:
Back