Vervolg Zwever(t)

eric_laermans

Vriend van modelbouwforum.nl
PH-SAM
Beste Forum-leden,

Vorig jaar ben ik op m'n 29ste begonnen met modelzweven. Aangezien ik houd van het zoveel mogelijk zelf bouwen van modellen ben ik begonnen met de Amigo III van Graupner. Dit model vliegt prima en is, zoals velen al hebben mogen ervaren, onverwoestbaar. Vervolgens heb ik de Spirit van Great Planes gebouwd. Dit model was helaas nadat ik de stuurknuppel had doorgegeven aan een collega-vlieger na een (1) crash total-loss.

Nu ben ik op zoek naar een leuk vervolgmodel. 2 meter spanwijdte max, zo goed als volledig houtbouw, sterk, met goede vluchteigenschappen, leuk om te zien en makkelijk transporteerbaar. Ik heb al zitten denken aan de Dandy van Graupner, maar wellicht zijn er andere suggesties.

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook nog een spirit liggen welke ik heb omgebouwd naar electro. Als het vliegen je wel al goed afgaat zou ik in ieder geval voor een kist met rolroeren gaan, evt. ook met flaps. Hiermee kun je je landingen beter plannen (door de flaps en ailerons in de zgn. kraaistand te zetten (wordt ook wel butterfly genoemd)). Met ailerons vliegen vliegt een stuk prettiger..

Ik heb nu ook een Easyglider van 2 meter liggen. Heeft een heel mooi vliegbeeld en is bijna onverwoestbaar.. en is voorzien van ailerons.. is van EPP, dus helaas weinig bouwen..

Als je serious gaat zweven is het wel mischien een idee om iets groter te bouwen (3-3.3 meter), want 2 meter wordt snel erg klein als je in de thermiek hard omhoog gaat! Dan kun je een drie-delige vleugel nemen en heb je dus geen vervoersprobleem.

Just my 2 cents!
Suc6,
Jeroen

Back